<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben nieuw op het forum. Mocht het nog netjes zijn om me eerst ergens voor te stellen, wijs me daar gerust op! Ik kon het zo snel niet vinden.</p><p>Mijn baby is nu 2 weken oud en ik wil rustig aan gaan beginnen met haar rond een bepaalde tijd op bed leggen, en vanaf 6 weken ook op een bepaalde tijd wakker maken (boek Slaap van Suzanne Willekens). Ik geef haar borstvoeding met overdag max. 3,5 uur tussen de voedingen en in de nacht max. 5,5 uur. </p><p>Mijn vraag is: hoe kun je een baby vaste slaaptijden introduceren als de voedingen variabel zijn? Als ik aan het werk ga moet er bijv. een vaste tijd komen. Maar stel dat ik haar om half 7 wek en ze net een uur daarvoor heeft gedronken, dan is het toch zielig als ik haar wakker moet maken? Ook begreep ik dat ze gevoed op het kdv moet komen, dus moet ik er dan nóg een voeding bij forceren? Ik snap er nog maar weinig van en dat geeft veel stress... </p><p>Hoe hebben jullie dit gedaan? Ze gaat 2 dagen naar oma en 1 dag naar het kdv zodra het verlof eindigt (dan is ze 3 mnd.). Bedankt!</p>