Slaapritme en heel hard huilen

A

Anoniem

Guest

Hoi hoi,

Ik lees al sinds lange tijd mee, nu wil ik graag vragen of jullie tips hebben m.b.t op het slaapritme van onze kleine jongen.

Hij is nu 16 weken en krijgt 5 flessen van 200 cc

Tussen 6.00 en 7.00
Tussen10.00 en 11.00
Tussen 14.00 en 15.00
Rondom 18.00 uur
En 22.00 de laatste.

Na de  eerste fles  slaapt hij vaak nog tot ongeveer 09.00uur dan is hij  meestal wakker t/m 12.00 uur en slaapt dan  anderhalf tot twee en half uur. Daarna is hij vaak wakker en tussen 17.00 en 18.00 schreeuwt hij tegenwoordig standaard de boel bij elkaar, omdat hij volgens mij dan heel erg moe is.  Dan geef ik hem de fles, laat hem even rustig bijkomen zodat hij alle dingen van de dag kan verwerken.  Doe hem in bad, pyjama aan en naar bed. En dan begint hij weer heel hard te huilen, hij is volgens mij dan zo moe, dat hij niet meer in slaap kan komen.
Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan voorkomen, ofdat ik hem misschien een ander ritme moet aanwennen, hebben jullie ideeen of voorbeelden?

Dag Sjors,

ons meisje is ongeveer even oud als jouw kindje en heeft ong. hetzelfde ritme.
Ik stop haar rond 17.00 nog even een uurtje in bed, zodat ze om 18.00 uur uitgerust aan haar flesje kan beginnen. Wat wij proberen (en wat ons goed heeft geholpen) is om niet te zeggen: tussen 18.00 en 19.00 uur krijgt ze een fles, nee, ze krijgt om 18.00 uur een fles. Elke dag dezelfde tijden. Hierdoor is ons meisje erg rustig geworden. Wij bepalen zeg maar wanneer ze eet en we wachten niet meer tot ze wakker is/zin heeft o.i.d.

Succes.

Gr. D.

Hoi ik wilde hier ook even op reageren, mijn zoontje is inmiddels 11 maanden en doet dat ook nog weleens...hij krijgt dan om 20 uur z'n laatste fles en dan is het slapen, in de nacht hoef ik er meestal maar 1 keer uit en dat is alleen maar omdat hij z'n speen niet kan vinden....nu liggen er standaard 3 in bed en weet hij ze nu weer te vinden! Maar goed, nu mijn zoontje niet lekker is, is hij oververmoeid...ik heb hem net dus een half uur laten gillen....ik kan daar helemaal niet tegen, maar ik moest wat....nou hij heeft het opgegeven hoor en ligt nu te slapen. Nou hopen dat hij dadelijk weet genoeg energie heeft om te eten!

Misschien helpt het om hem wat later in bed te leggen of gewoon even te laten gillen. Misschien de laatste eraf halen en de fles van 18 uur naar 20 uur schuiven en dan rijstebloem erin doen....want volgens mij is hij bijna 4 maanden. En dan kijken hoe hij de nacht doorkomt?

Hoi Sjors,

Moeilijk he, als je niet precies weet waarom ze huilen.
Onze dochter is nu 6 mnd en waar ik heel veel aan heb gehad is de 3-ren (regelmaat en rust).  Op het cb hebben ze vast de boekjes van Ria Blom ook, maar je zou ook even op de volgende websites kunnen kijken:

http://www.debakermat.nl/

http://www.inbakeren.nl/index.htm

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Het kan heel goed zijn dat je kleintje dan ook meer gaat slapen.

Succes en groetjes, Sylvia

Hoi,

Toevallig heb ik een paar dagen geleden ongeveer dezelfde vraag gesteld maar bij mij speelde (dachten we) de voeding een rol.

Nu heb ik ondertussen begrepen dat ze dat overstuur huilen doen om de vele prikkels van overdags te verwerken.

Sinds gisteren huilt ze niet meer zo overstuur maar  krijgt nu ook wat vaker drinken (ze zat op 4 flessen van 200 cc die ze niet allemaal opdronk terwijl ze 16 weken is). Nu krijgt ze ongeveer hetzelfde in hoeveelheid maar dan in 5 keer ipv 4 keer. Wellicht was de tijd er tussen te lang of zo.

En wellicht is het ook een soort groeisprongetje want ons meisjes sliep de afgelopen dagen heel veel (en wilde dus ook ineens meer drinken....).

Mijn zoontje heeft dit nooit gehad dus voor ons is het ook een beetje zoeken.

Ik ga het morgenochtend voorleggen op het CB. Ben heel benieuwd wat zij er van zeggen.

Groetjes,
Rosanne

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reactie's, het is allemaal zo nieuw voor me.
Heb hem vanavond even laten huilen (zo moeilijk) maar na een kwartiertje viel hij uiteindelijk in slaap.
Soms twijfel ik of ik het allemaal wel goed doe, fijn dat jullie me diverse tips hebben gegeven. Heb via die site het boekje regelmaat geeft rust besteld.
Ga komende dagen even puzzelen, hopelijk vindt hij een beter ritme.
Zodat hij niet meer zo van slag is voor het slapen gaan.
Bedankt, houdt jullie op de hoogte!!

Liefs
Sjors

quote: Sjors81 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-04-2008 20:43:52'));

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reactie's, het is allemaal zo nieuw voor me.
Heb hem vanavond even laten huilen (zo moeilijk) maar na een kwartiertje viel hij uiteindelijk in slaap.
Soms twijfel ik of ik het allemaal wel goed doe, fijn dat jullie me diverse tips hebben gegeven. Heb via die site het boekje regelmaat geeft rust besteld.
Ga komende dagen even puzzelen, hopelijk vindt hij een beter ritme.
Zodat hij niet meer zo van slag is voor het slapen gaan.
Ben trouwens wel erg benieuwd wat ze er op het consultatieburo over zeggen??

Liefs
Sjors

Terug
Bovenaan