slaapritme en wat in de plaats van borstvoeding ' s middags?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb een paar vraagjes.
Ons dochtertje is nu bijna 8 maanden. Ze heeft nu nog drie keer borstvoeding op een dag.

Ze krijgt rond deze tijden:

6.00 borstvoeding  
                               10.00 fruit
                               12.00 borstvoeding en brood
                               15.00 diksap en soepstengel/liga/rijtswafel
                               17.00 borstvoeding
                               18.00 warm eten
                               19.30 fles pap

Ze slipe rond vier/ vijf maanden heel goed door van 19.00-7.00.  Maar sinds 5/6 maanden slaapt ze niet meer door, of ze wordt heel vroeg wakker(tussen 5 en 6)

We hebben al vanalles geprobeerd. Ze heeft nu al een tijd en fles pap voor  het  slapen gaan. Soms wordt ze dan nog 's nachts wakker en drinkt zelf de rest pap op. Later dan zes uur lukt niet, ze heeft een speen, maar wilt dan echt drinken.
Weet iemand hoe ik deze nachten en ochetenden kan veranderen. Ik he ook het idee dat het gewenning is geworden, maar laten huilen is volgens mij ook geen optie.

Nu werk ik twee dagen en kolf  1 keer op die dagen. Dit brengt veel te weinig op voor die middag voeding. Bovendien drinkt ze wanneer ik thuis ben ook niet zo heel veel smiddags of savonds.
Nu wil ik deze middagvoeding dus eraf halen, maar het liefst geen kv geven. Wat kan ik haar hiervoor in de plaats geven? Ze moet toch een melkproduct  krijgen smiddags  denk ik?          

Ik zie deze vragen wel vaker, maar heb nog niet echt antwoorden hierop gevonden ook niet op het borstvoedingsforum. Ik hoop dat iemand een goede tip heeft?

Groetjes Sipkje                              

Hoi hoi,

Mijn zoontje is 7 maanden en doorslapen kent hij niet. Ik heb ook van alles geprobeerd maar wil hem niet laten huilen, dus echt een oplossing heb ik niet. Maar misschien kan je de laatste fles wat later geven dan 19:30?
Volgens mij mag een kindje met 8 maanden al wel gewone melk. Alleen weet ik niet of je dan het beste volle of halfvolle kan geven en of je het nog moet aanlengen met wat water. Yoghurt of kwark  mag ook trouwens. Ken je het bijvoedingsforum? Daar kan je dit soort vragen ook goed stellen. (http://www.network54.com/Forum/382080/)

goed dat je nog steeds borstvoeding geeft, heerlijk he dat je kind groot wordt van jouw voedingstoffen?!
Misschien kun je hem tussen de middag een beetje dixap geven of gewoon een beetje water, hij krijgt over de dag heen al genoeg voeding dus dat lijkt me prima
Ik deed dat ook toen de middagvoeding eraf ging.
groetjes Martine

Hallo,
Bedankt voor jullie reacties. Het bijvoedingsforum kende ik nog niet, dus superhandig.
Ik heb na vandaag echt besloten om op de twee dagen dat ik werk niet meer te kolven. Vandaag  was ik een kwartier aan het  kolven en de opbrengst was echt bijna niets. Ik denk inderdaad dat het prima is om iets anders te geven.

De reden dat ik het niet zo goed wist, is dat wij in Duitsland net over de grens wonen en dus niet naar een consultatiebureau gaan. We gaan naar de kinderarts voor de controles, maar dat duurt nu weer even en daar loop je niet even binnen.Dus het is fijn dat jullie me even helpen.
Ik geef inderdaad al regelmatig diksap of roosvicee. Ze drinkt heel graag en heel veel. Het is denk ik inderdaad prima om dit of yoghurt 's middags te geven. Over en tijdje ook gewone melk.
Het slapen gaat wonderbaarlijk ineens sinds gisteren weer beter. Ik kan het nu 's ochtends zelfs nog even rekken tot ongeveer 7uur met een speen. Nu maar hopen dat het zo blijft.

Groetjes Sipkje

wat fijn dat het slapen weer beter gaat. Ws dus gewoon een sprongetje/fase of hoe je het ook wil noemen. Hopelijk heb je wat aan dat andere forum, ik vind het altijd wel fijn om te lezen hoe en wat anderen doen. Niet dat ik dat dan zo overneem ofzo, maar om ideetjes op te doen.
Ik ben ook gestopt met kolven op het werk hoor (2 dagen). Ik vond het echt heel vervelend worden en toen ik een nieuwe baan kreeg vond ik dat een mooie aanleiding.

Terug
Bovenaan