slaapritme en wat in de plaats voor borstvoeding 's middags?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb een paar vraagjes.
Ons dochtertje is nu bijna 8 maanden. Ze heeft nu nog drie keer borstvoeding op een dag.

Ze krijgt rond deze tijden:

6.00 borstvoeding  
                               10.00 fruit
                               12.00 borstvoeding en brood
                               15.00 diksap en soepstengel/liga/rijtswafel
                               17.00 borstvoeding
                               18.00 warm eten
                               19.30 fles pap

Ze sliep rond vier/ vijf maanden heel goed door van 19.00-7.00.  Maar sinds 5/6 maanden slaapt ze niet meer door, of ze wordt heel vroeg wakker(tussen 5 en 6)

We hebben al vanalles geprobeerd. Ze heeft nu al een tijd een fles pap voor  het  slapen gaan. Soms wordt ze dan nog 's nachts wakker en drinkt zelf de rest pap op. Later dan zes uur lukt niet, ze heeft een speen, maar wilt dan echt drinken.
Weet iemand hoe ik deze nachten en ochtenden kan veranderen. Ik heb ook het idee dat het gewenning is geworden, maar laten huilen is volgens mij ook geen optie.

Nu werk ik twee dagen en kolf  1 keer op die dagen. Dit brengt veel te weinig op voor die middag voeding. Bovendien drinkt ze wanneer ik thuis ben ook niet zo heel veel smiddags of savonds.
Nu wil ik deze middagvoeding dus eraf halen, maar het liefst geen kv geven. Wat kan ik haar hiervoor in de plaats geven? Ze moet toch een melkproduct  krijgen smiddags  denk ik?          

Ik zie deze vragen wel vaker, maar heb nog niet echt antwoorden hierop gevonden ook niet op het borstvoedingsforum. Ik hoop dat iemand een goede tip heeft?

Groetjes Sipkje                              

Hoi hoi,

Ja het is moeilijk, maar wat denk je van een papfles smiddags of misschien brood dat mag ze ook al hebben met melk na!!! Weet niet of je het wat vindt maar kan misschien helpen!!!
Succes ermee!!!

Liefs Sandy

ik heb hier het schema van de icare daar staat bij 7/8 maand   voor na de maaltijd halfvolle/magere biogarde, halfvolle/magere yoghert zonder suiker of borstvoeding,

hier laten ze dus de keuze uit deze 3. in dit schema staat dit voor na het eten, maar het kan er natuurlijk ook voor.
wat hier ieder geval staat is dat je kunt kiezen uit borstvoeding of de twee andere, ik neem dus aan dat het vervangers van elkaar zijn.

Hoi Sipkje,
Misschien kun je de  sap van smiddags inderdaad vervangen door volle joghurt aansluitend met een rijstwafel of liga,150ml is mij toen geadviseerd dat ging gelijk hartsikke goed. Veel succes
Groetjes Diana

Zelfde hier, 6 uur wakker. Lukt t bij jou om haar nog terug te leggen na de fles/bv?
Dat doe ik meestal, later dan 6 soms 6.30 zit er hier ook niet meer in geloof ik
Suc6
Marieke

yoghurt of biogarde bevalt hier heel goed.

en die van ons is vijwel altijd om 6.00 wakker, ben er al helemaal aan gewend. het is gewoon zijn rtime, valt niet echt te veranderen.

Terug
Bovenaan