slaapritme.... HELP

Hallo,

onzed kleine meid is 3 weken oud, ze weegt 3360 (vorige week gewogen) en krijgt nog 7 voedingen, om de 3 uur (de nachtvoeding wilt ze meestal een uur of 4 na de laatste) ze krijgt ongeveer 100/110cc per keer, ook snachts.

Sinds een paar dagen is onze meid overdag korter tussen haar voedingen door aan het slapen. niet bij elke voeding maar een keer of 2 a 3 wel. nu ben ik al van 80cc omhoog egaan omdat ik dacht dat ze wat meer voeding kon gebruiken, dus dat is het niet.
we gebruiken het wakker-voeden-knuffelen/boeren-terug naar bed ritme zoals de kraamzorg ons dat geleerd heeft. als ze tussendoor zich meld wil ik haar niet elke keer oppakken met het risico dat ze straks denkt dat ze altijd bij ons op de arm kan blijven slapen, aan de andere kant vind ik het ook zielig om haar dik 45 min te laten huilen/mopperen (huilt niet vanwege pijn ofzo) voordat haar nieuwe voeding aan de beurt is.
heeft iemand hier ervaring mee en wat doen jullie hiermee??

groet nymue.

Hier wordt ook regelmatig een uurtje gemopperd door onze meid hoor! Als ik weet dat er niks aan de hand is laat ik haar rustig liggen. Ik kan aan het huilen wel horen of het mopperen is of dat er echt iets aan de hand is. Die kleintjes moeten natuurlijk ook de kans krijgen om in hun ritme te komen, toch?
Groetjes van Ruth

Hallo....denk er wel aan dat je een baby van 3 weken niet kunt verwennen. baby's van die leeftijd hebben nog niet in de gaten dat als ze huilen jij er direct aan komt, dat besef hebben ze echt nog niet. als ze huilen is er meestal ook echt wat aan de hand. ik heb een dochter van 4 weken en ook ik ken dit probleem. wij proberen gewoon onze weg te vinden en kijken van Lieke het prettigst vindt. ga op je eigen gevoel af. op het cb. zeiden ze ook dat ik haar maar 30 min. moest laten huilen...nou daar begin ik niet aan hoor. 15 min. is maximaal voor mij!

Hoi Nymue,

Vanaf een week of 2, 3 zijn veel kindjes ook wat meer wakker en gaan sommige kindjes ook korter slapen. Esther deed en doet dat ook (nu 11 weken). Eerst sliep ze tot de volgende voeding, toen sliep ze max. 2 uur, dat werd 1 uur en nu slaapt ze nog maar een half uurtje achter elkaar overdag. Ze wordt niet wakker omdat ze honger heeft, maar gewoon omdat ze wakker is en weer actie wil. Misschien wordt jouw kindje dus ook niet wakker van de honger, maar is het gewoon wakker omdat het dag is en hij wat ouder is? Want in het schema moet nu ook ergens ruimte komen voor spelen!

Groetjes,

Eveline

Wij hadden dat "probleem" al toen Christian 10 dagen oud was. Huilen, huilen, ondanks volle buik, schone luier, etc. Was snel opgelost toen we hem in de box legden... Hij verveelde zich gewoon! Met 14 dagen sliep hij al regelmatig helemaal niet tussen 2 voedingen in, maar was best tevreden in de box. Omdat hij dan nooit jengelig of huilerig was, hebben we nooit het gevoel gekregen dat hij overprikkeld of oververmoeid was, dus als hij niet wil slapen, dan niet!
Misschien wil jouw baby ook gewoon iets meer actie en afleiding... Gewoon uitproberen! Ze hoeven niet perse te slapen tussen elke voeding door.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (6,5 weken)

Klinkt idd alsof je kindje gewoon meer actie wil overdag. En dat is heel normaal hoor, rond die tijd komt dat gewoon. Ik zou na het knuffelen/boeren een half uurtje tot een uurtje  box of iets anders in gaan plannen en daarna pas weer naar bed. Je kindje is gewoon meer wakker en heeft ook langzamerhand meer interesse in andere dingen.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan