slaapritme met 14 wkn

hallo allemaal,

Ben erg benieuwd naar het slaapritme van jullie baby's van ongeveer 14 wkn. Ik heb een dochter en zij slaapt vanaf half 7 's avonds tot de andere ochtend half 10 en daarna alleen nog maar hazeslaapjes! En dan is ze dus rond half 5/5 uur 's middags steeds aan het huilen, daar ze dan ontzettend moe is, maar niet in slaap meer komt!

Hoi Hoi!

Mijn mannetje is 15 weken en dit is zijn slaapritme:
Meld zich zo rond 7..00-8.00 uur. Proberen tot uiterlijk 8.00 uur te rekken met het speentje.
Gaat om ongeveer 9.00-9.30 weer naar bed. Slaapt dan afwisselend. De ene keer tot 10.30 de andere keer tot 12.00 uur.
Daarna gaat hij weer naar bed als hij moe is. De tijd is dus afhankelijk van hoe laat hij uit bed gekomen is bij het vorige slaapje. Gaat meestal zo na een uurtje op geweest te zijn (soms anderhalf) weer naar bed.
Dus zo rond 12.30-13.30 en slaapt dan tot  ongeveer 14.30-15.00 uur.
Het slaapje daarna lukte meestal niet. Ik hield hem beneden in zijn wipstoeltje. De laatste tijd lukt het wel en pikt hij toch vaak nog een klein uurtje rust/slaap mee. Hij gaat dan rond 16.00-16.30 op bed en slaapt tot ongeveer 17.30.

Zoals je wel kunt lezen, voed ik niet op tijd en gaat hij ook niet op vaste tijden naar bed. Ik probeer echt naar hem te kijken of hij moe is, dan leg ik hem in bed.
Het voordeel hiervan is (als je dit doorzet) dat je baby stukken minder huilt.

suc 6

Oeps ... stukje vergeten
Hij gaat daarna zo rond 18.30-19.00 uur naar bed.
We wekken hem tussen 22.00-23.00 uur voor de fles
Slaapt daarna dus door tot 7.00-8.00 uur.

Mijn kleintje slaapt overdag ook vrij weinig en heeft echte kleine hazeslaapjes maar wordt daar niet huilerig van s'avonds ze heeft wel een klein huilhalf uurtje als ze net uit bad komt om 19:00 maar dan wieg ik haar in slaap en gaat ze om half 8 naar bed en dan slaapt ze tot 7/8/9 uur en dan blijft ze er ook meestal wel uit, ligt eraan hoe moe ik zelf ben anders gaat ze nog een uurtje terug en dan gaan we naar beneden en valt ze wel eens een half uurtje in slaap in de box.

Groetjes Claudia
trotse mama van Chelsey (10 wkn en 4 dgn)

Terug
Bovenaan