Slaapritme overdag bij 5 maanden oud...

Hoi,

Mijn lieve dochter Isis van ruim 5 maanden is een heel makkelijk en vrolijk meisje. Eigenlijk heb ik helemaal niks te klagen; ze drinkt al vanaf dag 1 haar flessen leeg, groeit als kool, slaapt al vanaf 2 weken oud door (!!) en is echt de vrolijkheid zelve, maar toch heb ik een klein luxe-probleempje...

Qua voedingen zit ze in een prima ritme (07.00 - 11.30 - 16.00 - 20.30), en dat gaat perfect, maar wat betreft slapen (overdag) wil er maar geen ritme in komen. Ik heb 's-ochtends geen idee wat de dag gaat brengen; de ene dag is ze alleen rond de voedingen een uurtje wakker en slaapt ze bijna de hele dag, en de andere keer is ze super veel en lang wakker en slaapt ze misschien 3x een uurtje ofzo.

Momenteel leg ik haar ik bed als ze moe is (jengelen, oogjes wrijven, enz.), en haal ik haar eruit als ze wakker is, slapen "op verzoek" dus als het ware, maar ik vraag me af of het mogelijk is om haar in een soort ritme te "sturen". Voeden doen we ook op schema, ik vraag me af of  dit met slapen ook mogelijk zou zijn? Ik zit gewoon hardop te denken, hoor...

Hoe doen jullie dit, en hoeveel slapen jullie kindjes van ongeveer 5 maanden overdag?
Ik zou het zoooo prettig vinden als ze een beetje een ritme zou vinden, zodat ik een klein beetje weet waar ik aan toe ben. Maar zoals gezegd, het is een luxe-probleem...

Alvast bednakt voor jullie reacties!

Groetjes,
Myrna (mama van Isis, 05-09-2006)  
 
Hoi,

Lekker toch dat je niks te klagen hebt, heerlijk zo'n kindje!
Jaimey heeft vaak wel een vast ritme gehad en dat was na de fles een uurtje spelen en daarna op bed leggen.
Hij huilt heel vaak dat ie niet wil maar valt meestal wel in slaap.
Hij is nu weer verkouden, en vindt het tegenwoordig erg gezellig allemaal waardoor het voor mij tegewoordig ook een verrassing wordt wanneer ie weer wakker wordt.
De ene keer slaapt ie na 12 tot 14 en de andere keer tot 15:30, maar goed het kunnen ook weer fases zijn waar ze in zitten.
Jaimey is nu 6 maanden.

Succes!

groetjes kaat


 
Hoi Kaat,

bedankt voor je reactie! Met Isis is het zo dat ze de ene keer na de fles met gemak een uur ligt te spelen, en de andere keer ligt ze al binnen een kwartier te simmen en is ze echt moe. Als ik haar dan op bed leg slaapt ze vrij snel (ik zie wel goed aan haar of ze moe is of niet moe), maar soms slaapt ze maar een uurtje en soms wel drie uur. Tussen 2 voedingen door doet ze soms drie korte slaapjes en tussendoor is ze dan een half uurtje wakker ofzo. Er is gewoon echt geen pijl op te trekken.

Ik heb wel het idee dat ze voor een baby van 5 maanden nog vrij veel slaapt. Ik sta er af en toe van te kijken dat ze, als ze bijna de hele dag heeft geslapen, gewoon de nacht nog doorslaapt!

Nou ja, ik hoop maar dat ze binnenkort zelf een beetje een ritme vind. Ik had het alleen fijn gevonden als ik haar daarbij een beetje zou kunnen sturen.

Groetjes,
Myrna
 
Terug
Bovenaan