Slaapritme overdag

Mijn kindje ia bijna 6 maanden het valt me op dat ze overdag bijna niet wilt slapen. Ze gaat rond 21.00/22.00 naar ben en staat op om 06.00/07.00 ongeveer. Ze doet meestal 1 lang slaapje maar mss maar 1 van echt maar 15 tot 30 min. Dit lijkt mij erg weinig voor der. Ze is niet lastig of zo en slaapt ook gewoon door. Wat vinden jullie is dat te weinig?

Somige kinderen hebben weinig nodig. Sommige meer . Ik ken baby die helemaal nooit sliep hoog uit 10 min op dag

1x 30 minuten op de hele dag, das wel heel weinig ja. Is ze er wel oké onder of is ze veel huilerig en hangerig?
Heerlijk dat ze de nacht doorslaapt, maar van 21-6 is ook geen mega lange nacht voor een kind die overdag ook amper slaapt..

Op deze leeftijd is de wakkertijd zo'n 2.5 q 3 uur en doen ze 'normaal' nog 3 dutjes. Van 8.30-10.00, 13.00-14.30 en 16.30-17.00 ongeveer. 2x lang en 1x een powernapje.

Leg je je kindje wel op bed rond deze tijden of heb je daar helemaal geen ritme in?

Mijn 2 dochters waren ook nooit hele grote slaapkoppen en nu nog steeds niet hoor. De jongste is 22 maanden en laat ik in de middag max 1.5 uur slapen en dan slaapt ze van 20.00-6.30. Om me heen hoor ik genoeg kindjes die in de middag 3 of 4 uur slapen en dan weer keurig van 19.00-7.00. Dat ken ik eeeeecht nier bij mijn kids, onmogelijk gewoon.
Maar met 5 a 6 maanden deden ze toch zeker wel 2 dutjes van 1.5 uur op de dag, het 3e dutje ging vaak wel moeizaam op die leeftijd en met 6.5 maanden gingen we over op 2 dutjes van 9.30-11.00 en 14.00-15.30.

Slaapt je kindje ook niet fijn in de wagen of in de maxi cosi in de auto?

Aan de andere kant hebben ze hier tot 18 maanden geregeld flink gespookt in de nacht inclusief 1 of 2 nachtvoedingen bijna elke nacht... dus dat is ook niet fantastisch natuurlijk. Soms wilde ik dat ze overdag maar eens wat korter zouden slapen en gewoon eens 1x een nachtje zouden doortukken..

Neej ze slaapt prima in de auto of wagen. Maar merk dat het egt hazen slaapjes zijn als ik na vandaag kijk en ze ook nog gezwommen heeft heeft ze de hele dag door mss 1,5 uur slaap gehad vanaf 10 voor 7 wakker.

Terug
Bovenaan