slaapritme Teun (6 weken)

Hoi allemaal,

ik heb een vraagje over slaapritme. Teun van 6 weken gaat vaak na de fles van 6 uur naar bed (ligt er dan rond 7 uur in). Hij is dan echt moet. Vervolgens houdt hij het op die fles wel een uur of 5,6 vol. En de rest van de nacht komt hij om de 3,4 uur. Niet echt een fijn ritme voor  ons.
We hebben ook al geprobeerd om hem de avond fles eerder te geven, dus om een uur of 10. Maar dan houdt hij nog steeds het ritme van om de 3,4 uur een fles en is dan dus heel vroeg wakker.
Heeft iemand tips hoe dit te veranderen? Of is hij daar eigenlijk nog te klein voor?
Overdag slaapt hij trouwens ook redelijk veel. ALs we hem dan wakker houden wordt hij heel jengelig.

ALvast bedankt voor jullie reacties.
Liefs Susan
 
Dit hielp bij onze Renzo goed (toen 3 weken): We hebben hem een aantal nachten achter elkaar nachts laten huilen,  hij viel na steeds kortere huilperiodes zelf weer in slaap. Tegen de ochtend als hij steeds korter achter elkaar wakker werd, hebben we nog even kunnen rekken met een fopspeen (fopspeen gebruiken wij uitsluitend om te rekken voor een voeding, verder helemaal niet, dat is beter voor de ontwikkeling van reuk- en tastzin).
Na vier nachten sliep hij heerlijk door tot half 6-6u. Daarna ging hij beetje bij beetje steeds langer slapen 's morgens als we de avondfles naar voren schoven. Zo ging 't ook met zijn 2 neeftjes.
Je zou nog kunnen proberen om in 't enerlaatste flesje wat minder voeding te doen, 10cc of zo en in het laatste wat meer (die 10cc meer), zodat ie voor de nacht lekker verzadigd is.
 
Hoi, Ik heb hetzelfde gehad. Het viel mij op dat mijn zoontje best 6 uur tussen de voedingen kon hebben, maar dat kon hij maar 1 keer per dag/nacht. Ik leg hem om ongeveer 7 uur op bed en maak hem dan om 23 uur wakker voor een veding. Als ik dat doe slaapt hij door tot zeven uur de volgende ochtend. Als ikhet niet doe komt hij midden in de nacht nog een keer (hij sliep door nadat ik dit een week zo deed. hij is nu negen weken) Helemaal doorslapen is dus wat veel gevraagd maar 5/6 uur na de laatste voeding is al heel lekker. En het wakker houden van je kindje overdag werkt alleen maar slecht voor zijn slapen 's nachts dus dat zou ik zeker niet doen!
 
Terug
Bovenaan