Slaapritme tips gevraagd

<p>Mijn kindje van bijna 6.5 maand heeft een perfect eetritme en snachts slaapt ze lekker door in haar eigen bedje. Het lukt me eigenlijk niet om haar overdag in haar eigenbedje te laten slapen. Zowizo niet als ze jengelig is dan wilt ze ook echt weer naar onder waar ze in gemak wel in slaap kan vallen. Vaker zijn we ook weg tussen de middag dat ze of in de wagen slaapt of de auto. Nu wil ik toch proberen dat ze 1x perdag overdag in haar eigen bedje gaat slapen. Mijn vraag is is dat niet wat weinig? Is het een idee om haar in slaap na boven te brengen? Een kindje van 2 doet normaal ook eem middag slaapje wil haar er graag aan laten wennen. </p>

Ik doe bijna hetzelfde ritueel als in de avond.

Slaapzakje aan, kamer helemaal donker, muziekje aan, kusje en weg.

Hij/zij is gewend om te slapen beneden dus moet je hem/haar hier ook aan laten wennen. Soms is dat niet leuk want betekend ook veel huilen waarschijnlijk.
Maar hier heeft het geholpen, wil alleen nog maar boven slapen.

Persoonlijk zou ik hem/haar niet in slaap wiegen en dan wegleggen. Dan is die altijd van jou afhankelijk. Hier kan die zelf in slaap vallen.

Boek droomritme vind ik persoonlijk fijn en een mooie tool/houvast om ritme te krijgen

Terug
Bovenaan