Slaapritme voor overdag

Ik heb een vraag over de wakker momenten en het naar bed brengen van mij kleine meid. Ze is bijna 7 weken oud.

Gelijk na de fles valt ze tijdens het boeren nog in slaap. Als je haar dan vervolgens neer wil leggen krijst ze de boel bij elkaar. Het lijkt erop dat ze alleen goed slaapt als ze bij een van ons ligt. Ze vertoont hier wel signalen van slaap.

Snachts slaapt ze in de eigen kamer. Hier ligt ze wel ingebakerd anders slaat ze zichzelf wakker. Dan pakt ze tussen de 3a4 uurtjes achter elkaar?

Nu ben ik graag een bezig bijtje. Ik kom op deze manier nergens aan toe. Heeft er iemand tips ?

Ze krijgt nu 5x150+4schepjes...mag ik hier ook 6x van maken of zou dit te veel zijn ? Ik denk dat ze zo’n 4800 gram weegt (gewogen op een gewone weegschaal)
 
allereerst gefeliciteerd, dat mag best nog na 7 weken toch ??!
ik heb zeker niet alle wijsheid in pacht maar wellicht wel een paar dingen die je een beetje kunnen helpen:
- ga er vanuit dat je nergens toe komt. Ik heb/had daar ook moeite mee, maar was wel de praktijk en nog steeds (ons meisje is 12 weken) mag ik blij zijn als ik een wasje op kan vouwen en kan douchen oid overdag. Van alles willen en daar vervolgens niet toe komen, was is frustrerender dan er vanuit gaan dat je de hele tijd met je baby bezig bent en het winst is als er iets lukt. 

- het wordt makkelijker. Met 7 weken sliep onze kleine ook amper in haar bedje maar inmiddels lukt het haar wel af en toe overdag. Ze vinden het gewoon nog heel erg fijn dicht bij mamma. 
- dragen in de draagzak/draagdoek geeft je iets meer bewegingsvrijheid. Soms moeten ze wel even wennen, maar vaak is het al snel fijn.
- s nachts inbakeren = overdag ook inbakeren. Ik deed dit in het begin niet en kreeg als tip van het cb om elk slaapje wel hetzelfde te toen qua inbakeren. 
- blijf proberen. Leg haar wel in bedje of kinderwagen oid bij signalen van vermoeidheid, en probeer te sussen/troosten. Kijk of ze dan in slaap valt in dr bedje (je kan er bij blijven of dichtbij blijven zodat je meteen iets kan als ze weer gaat huilen). Lukt het niet, dan kan je haar er weer uit halen. Maar zo oefen je wel en wie weet lukt het soms wel.
hopelijk heb je er iets aan. En nog als laatste: we doen allemaal maar wat ? 
 
5 flessen is weinig voor 7 weken. Lukt 6×120+4 niet? Ik vond het ook vreselijk om nergens aan toe te komen, maar het is echt even niet anders. Inderdaad overdag dan ook inbakeren. Je zou ook een draagzak kunnen proberen.
 
De blijft honger houden na de fles van 120ml dan komt ze na 2 uur alweer. Nu met de 150 blijft ze wel 3,5 a 4 uur weg maar dat is voor 5 flessen niet lang genoeg om de dag te vullen.
 
“Ga er vanuit dat je nergens aan toe komt” is in mijn hoofd makkelijker gezegd dan gedaan ?

Juist overdag ook inbakeren werd hier door CJG juist afgeraden.
 
Het is zeker makkelijker gezegd dan gedaan, maar levert toch frustratie op als t niet lukt en je er wel vanuit gaat.
het lastige met inbakeren is dat je het ook weer 'af moet leren', maar ons meisje maait de speen uit dr mond of prikt d'r vingers ergens in dr gezicht als ze niet ingebakerd is. Dat doet ze overdag ook, dus is inbakeren wel echt nodig als ik wil dat ze slaapt overdag.
 
Als ik het goed begrijp valt ze dus overdag in slaap bij het voeden? Ik hanteer zelf de volgorde slapen - voeden - spelen, zodat m’n baby voeden en slapen niet met elkaar associeert en niet afhankelijk wordt van voeden voordat ze in slaap valt.
Ik merkte zelf dat ik in het begin hard wilde gaan: ik wilde meer gaan doen en m’n dochter moest snel leren in haar eigen bedje slapen etc. Wat ik heb geleerd is dat het allemaal wel komt. Op een gegeven moment ben jij en is je baby er aan toe. Ergens denk ik: geniet er ook nog even van dat je baby alleen nog maar bij jou slaapt:) Het is een fase die echt niet lang zal duren
 
Dit: '5×150+4schepjes' klopt toch niet? Onze kleine is 9 weken ik heb geleerd van de kraamzorg dat elke 30 ml water een schepje poeder is. 150 ml water heeft 5 schepjes poeder nodig.
Misschien dat je kleine daardoor de buik wat voller heeft en minder huilt? 
 
Terug
Bovenaan