Slaapritme

<p>Hi, </p><p>Mijn zoontje heeft z'n slaapritme iets anders opgepakt dan ik dacht.</p><p>Hij krijgt 5 flessen van 150 + een bijvoeding smiddags (waar hij om vraagt) om vervolgens rond 19.00u (bedtijd) de laatste fles te krijgen van de dag (één van 150ml/165voeding) rond 8u half 9 in slaap te vallen en 'door te slapen' tot 2 uur. Dan haalt hij dus ineens 6 uur, soms 7 uur door zonder eten. Maar komt nog wel snachts. We hebben hem geprobeerd een avondfles te geven maar deze drinkt hij niet op ivm te diep in slaap zijn en vervolgens wordt hij dan ook nog om 3u wakker... Dus slaan we de avondfles nu over maar 'de nacht doorhalen' is dus in ons geval de avond. </p><p>Herkent iemand zich hierin, hoe deed je dit? Of gaan ze opgegeven moment ook wel doorslapen van 20.00 tot 6.00u. </p><p>Groetjes</p><p>Jolijn</p>
 
Hey dat duurt gewoon ff. Ik heb ook best een hele tijd zo’n ritme gehad dat ik er ‘s nachts 3 of 4x uit moest. Vanaf 6 maanden gaat dat beter ze komt nu nog maar 1x en is nu net 7 maanden. Maar echt doorslapen heeft mijn dochter nogsteeds niet gedaan. Dat doorslapen is meer uitzondering dan norm. 
 
Hoi hoi,
Ik denk dat het weinig te maken heeft met honger, het komt gewoon een keer. Mijn zoontje van inmiddels 11,5 week slaapt nu rond 21.00 uur tot een uur of 6/7. Dat ging opeens vanzelf met 8 weken en daarvoor had hij een ritme die jij nu omschrijft, dus wanneer ze er aan toe zijn schuift het vanzelf een dagje op.
 
Oké, fijn te horen dat er baby's zijn die ook zijn ritme hebben... Bij ons in de kring slapen ze op de een of andere manier allemaal snel door. Of netjes na de avondfles! Dan voelt dit dus eerder als de uitzondering. 
We gaan gewoon zo door dus ?
 
Is bij mij precies hetzelfde hoor, ik geef hem ook voor 1900 laatste voeding en dan op bed, daarna meldt hij zich wel als hjj honger heeft en slaapt dus idd savonds langer dan snachts
 
Het is heel normaal dat baby’s eerst ‘doorslapen’ in de avond. Dit zal langzaam verschuiven naar de nacht. Gewoon afwachten dus
 
Terug
Bovenaan