Slaapritme

<p><span style="color: #030303; font-family: 'Open Sans'; white-space: pre-line;">Ons meisje is morgen alweer 5 weken oud en heeft haar eigen ritme kwa slapen. S' middags slaapt ze na elke voeding gemiddeld 3 uur ( in de eigen bedje, box en in je armen) alleen Savonds en snachts slaapt ze niet in haar bedje , maar in mijn armen slaapt ze wel. Mijn partner en ik willen een avond ritme proberen alleen zijn opzoek naar tips om zo'n ritme in elkaar te zetten. Hebben jullie misschien tips die wij misschin uit kunnen proberen. Groetjes Exantia</span></p>

Nog gefeliciteerd met jullie dochter! Fijn dat ze 's middags al zo goed in haar bedje slaapt :) 
Ze is nog heel klein, dus verwacht vooral niet teveel ritme nog. Dat komt vanzelf. Zo rond de 6 weken wordt het dag- en nachtritme goed afgesteld. Dan zou het in theorie al makkelijker moeten gaan.
Wij deden onze zoon vaak 's avonds in bad of even meenemen onder de douche. Daarna lekker insmeren met babyolie en dan de fles  in ons eigen bed geven, zo donker mogelijk. Vaak viel hij dan in slaap aan de fles. Ik hield hem dan of 20 minuten omhoog en bij me (vanwege reflux ook). Daarna kon ik hem wegleggen in z'n voorverwarmde bedje. 

Inderdaad niet te veel verwachten van je kleintje!
Ik had dat ook in het begin, daarna los gelaten en nu slaapt mijn dochter (8weken) de hele nacht door en overdag slaapt ze super. Mijn dochter moest eerst niets van haar bed weten. Nu wordt ze na de fles super onrustig, leggen we haar in bed en is ze stil en valt ze vrij snel zelf in slaap(met of zonder speen)

Geduld hebben, het komt allemaal wel!

Dank jullie wel voor jullie antwoord.
Vandaag hebben we een aparte dag gehad met haar. Ze is na elke borst voeding 15 a 20 minuten wakker en dan slaapt ze weer voor 1,5 tot 2 uur. Zou ze alle slaap die ze gemist heeft nu inhalen of kan er ook wat anders zijn

Terug
Bovenaan