Slaapritme

<p>Hallo allemaal,</p><p>wij hebben een prachtige dochter van 12 weken oud.</p><p>Ze heeft al een ontzettend mooi ritme van zichzelf.</p><p>07.00-11.00-15.00-19.00-23.00 fles, daarna slaapt ze door tot 06.00/07.00.</p><p> </p><p>als ik haar rond 08.30/09.00 terug leg op bed gaat ze slapen maar is ze na 3 kwartier weer wakker.</p><p>dit geld ook als ik haar om 12.00 uur op bed leg. Ook dan slaapt ze niet langer dan 3 kwartier.</p><p>ik weet dat dit de slaapcyclus is. Ik heb geprobeerd haar de speen terug te geven maar dit werkt niet, ze raakt dan overstuur dus dan haal ik haar er uit.</p><p>wanneer ik haar rond 4 uur weer op bed leg gaat ze slapen maar dan slaapt ze 2 uur of langer. <br />Ik besef mij dat ze het super goed doet maar ik zou haar zo graag gunnen dat ze tussen de middag die 2uur kan slapen en einde van de middag nog even een kort slaapje. <br /><br />Zijn er meer moeders die dit herkennen? </p>

Hoi!
Ik herken je verhaal in mijn zoontje. Uiteindelijk hebben we hem met 3 maanden strak ingebakerd en dat hielp met het slapen (dat was echt een drama) maar helaas ook nooit langer dan 45 min. Mijn zoontje is nu 8 maanden en slaapt in de ochtend 30 min en in de middag 45 min. Zijn humeur is verder opperbest dus hij heeft gewoon genoeg aan deze korte slaapjes. Vond ik in het begin ook frustrerend omdat ik vond dat hij langer ‘moest’ slapen volgens het boekje. Zolang je dochtertje er niet humeurig onder is, zal er geen probleem zijn denk ik. 

Heel veel geluk verder samen :)

Ik baker haar helaas al in en ze is na haar ochtend en middag slaapje dus wel humeurig haha, ze wil dan niet zelfstandig spelen of in de box liggen. Als ik haar op schoot neem gaat ze alsnog slapen ??

Leg je haar wakker op bed en houdt de je maximale wakkere tijd aan? Hazenslaapjes kunnen ontstaan als je je baby slapend in bed legt of te laat.. ik zal zeggen een paar x proberen toch nog de speen te geven? Hier is dat op het begin ook echt even doorzetten geweest met iedere x de trap op en af maar heeft uiteindelijk wel gewerkt in slaapjes van ruim 2 uur. Succes! 

Yess hou de wakkertijd aan en leg haar wakker in bed. Doe eigenlijk smiddags rond half 4 en savonds om 7 uur niks anders dan sochtends en tussen de middag.
Het is me een raadsel waarom ze smiddags wel die uren maakt en sochtends en tussen de middag niet haha 

Als ze om 12uur 45 min slaapt, dus tot 12:45 en dan pas weer om 1600u naar bed is toch een langere wakkertijd?
Wat hierboven staat, echt korter wakker houden en hop terug in bed ?

Het is niet dat ze van 12:45 tot 16.00 wakker is. Ze slaapt dan wel op de arm, in de draagzak of wandelwagen.
Waar het mij om gaat is dat ze sochtends en tussen de middag het niet langer dan 45 minuten kan volhouden om te slapen en rond 15.00/16.00 uur wel. 

Heel herkenbaar! Hier ging dat exact hetzelfde en daardoor soms overdag wel 4/5 keer 45 min naar bed. Uiteindelijk werd het beter, rond de 4/5 maanden. Sinds ze op haar buik kan slapen slaapt ze nog beter overdag. 
Geduld dus... en tot die tijd is het helaas niet anders dan accepteren en lekker bij je laten slapen! (Het is écht een fase...)

Terug
Bovenaan