Slaapritme

<p>Lars is bijna 3 maanden, ondanks dat hij al vanaf 2 maanden doorslaapt van 22:30/23:00 tot 07:00/7:30uur pakt hij in de namiddag en begin avond zijn slaapjes heel slecht.</p><p>Dit is nu z’n beetje onze dag(fles voeding 150/5) </p><p>7:30 eerste fles dan slaapt hij vrijwel direct weer</p><p>rond 10:00/11:00 wakker na dutje, spelen etc</p><p>11:30 2de voeding, spelen/kroelen</p><p>meestal dutje 12:30 tot 14:00uur </p><p>tot 15:00/15:30 (bijna altijd wakker) dan 3de voeding.</p><p>na de 3de voeding pakt hij dus (bijna nooit) een slaapje meer en van 17:30 tot 19:00 daarom ook erg onrustig en huilerig. </p><p>na 4de voeding 19:00uur slaapt hij ook (bijna nooit) hooguit nog even dutje rond 22:00uur.. maar ook in de avond dus vaak onrustig en huilerig.</p><p>Na 5de voeding van 22:30/23:00 gaat hij heel lekker slapen tot ochtend 7:00/7:30. </p><p>We hebben laatst geprobeerd om rond 19:30 uur naar bed te brengen, sliep hij volledig. 23:00uur flesje tussendoor maar vervolgens kwam hij dus om 4:30uur en was het doorslapen in de nacht weer weg.</p><p>Wie heeft tips om de slaapjes/ritme beter aan te pakken? </p>

Het is normaal dat jonge babies spoken in de namiddag, avond. Het gaat al heel netjes van wat ik zo lees. Ik zou hem in de ochtend niet direct weer naar bed doen. Dan registreren de hersenen dit als het verlengde van de nacht. Een verstoord dag/nachtritme dus. Dat spoken in de avond wordt de komende maanden steeds beter. Blijf oefenen met slaap bieden vanaf 19/19.30. En nachtvoedingen horen er het eerste jaar soms bij. Die van mij is 6 maanden en krijgt nog steeds 23 uur en 5 uur een voeding. Soms duurt dat tot na 1 jaar oud. Gewoon lekker aan toegeven, dan slaap je daarna lekker nog even verder met zijn allen. Ritme verschuiven kost overigens echt wel een paar weken. Dus 1 avond proberen zegt niks.

Terug
Bovenaan