Slaapritme

Hoihoi,

Wij mogen absoluut niet klagen over het slaapritme van onze peuter van 2 jaar en 10 maanden, ik heb alleen twijfels of het middagdutje er nou wel of niet langzaam af moet....

Onze meid gaat om 19.30 naar bed zonder klagen alleen ze ligt dan gerust tot 21.30 of 22.00 te kletsen en te zingen. Dit kan natuurlijk een manier zijn van verwerken of niet moe genoeg. Ze gaag niet huilen en word niet vervelend. Als het kan slaapt ze smorgens tot 08.00, 08.30 of zelfs 09.00. Voor het kdv en psz moeten we haar wakker maken om 06.45

Nu zou je denken misschien het middagslaapje eraf dan slaapt ze savonds iets eerder in, alleen of ze nou tot 09.00 uur heeft uitgeslapen of niet, rond 12.30/13.00 geeft ze zelf aan dat ze moe is en naar bed wil, ik maak haar uiterlijk 14.30/15.00 wakker maar als ik dat niet zou doen zou ze zo nog langer slapen.

Voor iemand herkenbaar dit ritme?

-x-
 
Ja helemaal herkenbaar. Alleen is de onze niet altijd om 12:30 al moe. Gaat wel altijd op zijn vroegst om 20:00 richting bed. En moeten we er ook doordeweeks zo vroeg uithalen. Terwijl ze van nature tot 9:30 uitslaapt. Is een avondmens helaas, zit in mijn schoonfamilie.
Als ze nog altijd moe is tussen de middag, zie ik geen reden het dutje af te schaffen.
Je kan het nutuurlijk proberen, als je het zeker wilt weten. Als het slaapproblemen oplevert 's avonds is het duidelijk nog niet zo ver.
 
Terug
Bovenaan