slaapritme

Hoi allemaal,

Ons zoontje Sten van 3 maanden wil 's nachts nog niet doorslapen. Nu heeft hij het volgende slaapritme. Hij slaapt tot ongeveer 9.00 uur. Dan verzorgt ik hem en na de fles van 11.00 gaat hij tussen 11.30 en 12.00 uur weer naar bed. Dan slaapt hij over het algemeen goed, soms wel tot de volgende fles van 15.00 uur. Na deze fles gaat hij om ongeveer 16.30 tot 17.00 uur naar bed en slaapt dan ook weer zo'n 2  uur. Om 19.00 uur volgt weer een fles. 's Avonds is hij vaak al om 20.00 uur zo moe dat ik hem weer naar bed breng. De ene keer slaapt hij maar een uurtje, de andere keer is hij om 23.00 uur (zijn laatste voeding) nog niet wakker. Als hij maar een uurtje heeft geslapen is hij wel heel erg druk en beweeglijk (een beetje hyper). 's nachts doorslapen wil hij nog niet erg. Zo rond 4.00 uur meldt hij zich. Ik vraag me een aantal dingen af.

Moet ik hem de voeding van 19.00 uur later geven en die van 23.00 uur weglaten zodat hij door kan slapen of is de kans dan groot dat hij zicht helemaal midden in de nacht gaat melden? Of is rijstebloem een idee. Hier kwam het CB mee. Ik heb dit nog niet uitgeprobeerd. Wat zijn jullie ervaringen? Of moet ik overgaan naar 4 voedingen overdag; overdag kan ik namelijk redelijk makkelijk rekken. Hij heeft over het algemeen nog geen grote honger na 4 uur en laat dan ook geregeld een deel van de fles staan?

Graag tips en adviezen.

Groeten Inge
 
hallo Inge,

Ik zou nog even op 5 voedingen blijven en de laatste fles rond  22.00 uur geven.
Wij moesten Huub op een gegeven moment ook wakker maken voor de laatste fles.
Als je zoon toch nog wakker wordt om 21.00uur kan kun je hem misschien nog even ophouden en hem dan rond 22.00 uur  de fles geven.
Wij hebben dat ook zo gedaan en dan de fles elke keer vervroegd totdat hij die fles niet meer nodig had.
Met rijstebloem zou ik niet zo snel beginnen ik zou het eerst met alleen voeding proberen.
je moet toch even kijken hoe dat hij erop reageert.
hij geeft zelf wel aan wat hij nodig heeft.
Het ene kindje slaapt wat eerder door dan de ander, soms moet je nog wat geduld hebben.        

vaak is het wel zo als je de laatste fles eerder geeft dat ze dan ook langer slapen
's nachts, dan zitten ze nog niet in hun vaste slaap.

ik hoop dat je er iets aan hebt.
Succes ermee!

Groetjes Brenda.    
 
hoi,

Onze docher is ook 3 maanden. Bij ons krijgt ze een voeding rond de 15.00 uur. Meestal blijft ze daarna wakker tot 19.00 uur haar laatste voeding. Als wij haar daarna naar bed brengen blijft ze slapen tot de volgende ochtend een uur of 6. Ik zou de voeding van 23.00 uur overslaan.
Laura
 
Terug
Bovenaan