slaapritme

Hallo allemaal,

Ik heb een 6 maanden oude zoon, die het overdag goed doet. Maar alleen 's avonds wil hij niet slapen. Als hij al naar z'n kamer wordt gebracht begint hij al te huilen (overdag niet). Hij slaapt soms een half uurtje en dan begint hij te huilen. Hij gaat alleen slapen als we hem in slaap wiegen in de wagen en dan slaap hij pas om een uur of 12.00. Bij hem aan bed zitten helpt niet. Nog een voeding geven ook niet. Wie kent dit probleem en weet een oplossing ??

Groetjes elly
 
Dit klinkt bekend, bij ons was het het KISS-syndroom. Met manuele therapie goed te verhelpen als het tijdig wordt ontdekt(en 6mnd is op tijd)
Kijk eens op http://home.12move.nl/kisskids
eens lees de folder eens door.

Groetjes Mirjam
 
Misschien vindt hij het gewoon vervelend om alleen in z'n kamertje te liggen. Heel menselijk hoor, jij ligt zelf toch ook liever bij z'n papa in bed?
Probeer eens of hij beter slaapt bij jullie op de kamer, of liever nog, lekker in moeders armen bij je in bed.
 
Ik herken het probleem.
Wij hebben op aanraden van het CB de 5-minuten methode toegepast, tot nu toe met succes (4 dagen).
Als jij huilt ga je ernaar toe. Troost hem maar laat hem in bed liggen. Ga weg met de woorden ik kom over 5 minuten weer even kijken.
Ga dan ook echt kijken na 5 minuten. Doe het zelfde maar dan met de mededeling dat je na 10 minuten komt kijken. Zo door tot aan de 15 minuten. Vol blijven houden tot hij ophoudt met huilen (maximum is 15 minuten).
Na een paar dagen maak je de intervals groter (begin met 10 minuten etc.)
Wat bij ons ook hielp is om hem niet samen naar bed te brengen maar om de beurt welterusten te gaan zeggen. Wij hadden het idee dat hij dacht dat we hem in de steek lieten.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Succes.
 
ik herken het wel. Wat alscheelde, zowel bij mijn dochter als mijn zoon is het slapen "boven"de tv.
Op de begane grond stond de tv onder het ledikant en dat gaf problemen, toen we het bedje verplaatsten was het al beter.
Bij mijn zoon, nu 5 mnd. helpt de wwbak ook, maar inbakeren scheelt ook al.
Hij wordt niet helemaal; ingebakers, maar een omslagdoek onder hem leggen met de "hoofdpunt"naar beneden en zijn hoofdje op het "voeten deel". Dan zijn armen naast hem leggen en de doek links en rechts over hem heen en op zijn buikje vastspelden. Hij wordt hier echt rustig van, Voelt geborgen en vant in slaap. We hoeven nu meestal alleen een speentje te brengen en hij lsaapt weer verder. Succes
 
Terug
Bovenaan