slaapritme

Hoi hoi,

Vraag me even iets af. Met Jasper zijn we sinds kort gestopt met zijn laatste fles en hij zit daardoor nu op 4 flessen. Dit gaat goed (al is het pas sinds een paar nachten dat we het niet meer doen), maar ik heb meer een vraag over zijn slaapritme. Zijn ritme ziet er nu als volgt uit:

8 uur fles
10.30 fruithapje
12.00 uur fles
16.00 uur fles
20.00 uur fles

Op zich geen enkel probleem natuurlijk. Tussen de flessen slaapt hij meestal van 9 tot 10/10.30 en daarna van 12.45 tot 14.15/14.30. Ook goed dus en als hij wakker is is hij erg vrolijk en speelt de hele tijd van box, naar speelkleed en naar wipstoel.

Nu mijn vraag. Na zijn fles van 16.00 uur gaat hij rond 18.00 uur naar bed (als hij dat al haalt). Op zich niet erg, maar ik moet hem altijd wakker maken voor zijn fles van 20.00 uur en dat vind ie niet leuk, omdat hij dan in diepe slaap is. Hij slaapt dan dus eigenlijk van 18.00 tot 6 uur 's morgens (en soms al vanaf 16.30 uur!). Je zou denken, waar maak je je druk om en misschien leg ik het allemaal niet zo goed uit, maar ik zou het zelf prettiger vinden als hij voor zijn laatste fles ook nog even wakker is. Misschien dat ie moet wennen aan zijn nieuwe ritme en er gebeuren veel nieuwe dingen (is bezig met rollen) dus het kan zijn dat het verschillende dingen zijn en dat ik me druk maak om niks. Maar hoe is dit bij jullie en hebben jullie anders nog tips voor me wat ik kan proberen? Zat zelf eerst te denken aan de tijden veranderen (7-11-15-19), maar dan verander ik het allemaal wéér en dat wil ik hem ook niet aandoen.

Tips of geruststellingen zijn welkom!

Groet,
Jacqueline

Hai,

Ik kan je niet echt tips geven want bij ons loopt het qua slapen (overdag) ook niet zo super op dit moment. Wel grappig, Jorne is nu ook bezig met omrollen, dus misschien is hij daardoor ook wel onrustiger. Onze flestijden zijn ca. 8 uur, 12.00 uur, 16.00 uur en 19.00 uur, en dat gaat prima. In de laatste fles doen we nutrix. Misschien is 19.00 uur voor jullie een optie? Misschien redt hij het dan zonder dat laatste slaapje. Wij deden de fles eerst ook altijd om de 4 uren, maar we hebben  gewoon een keertje geprobeerd om de laatste fles wat eerder te doen en het gaat gelukkig goed.

Jorne is ook vaak al rond half 3 wakker al weer wakker, slaapt maar een uurtje, en dan duurt het lang voordat hij weer wat mag hebben, ik heb het gevoel dat ik steeds aan het puzzelen ben met die tijden, geeft best wel een stukje onrust bij mij, maarja, het wordt vast wel weer anders.

Ik hoop ook dat het (heel erg) tijdelijk is, haha!!

Succes!
Groetjes
Ingrid

Terug
Bovenaan