slaapritme

Hoi,

Even om raad vragen.Ik geef  mijn zoontje Nick van 5 weken oud borstvoeding, hij  kwam de eerste weken netjes iedere 3 uur voor een voeding. Overdag, en ook 'snachts. Nu de laatste anderhalve week worden de tussentijden overdag steeds iets langer en de nachten korter. Soms zit er overdag 4 uur tussen, een enkele keer zelfs 4,5 uur. In de nacht komt hij meestal al na   2 of 2,5 uur weer. Ik kan hem dan echt niet 'foppen'met een speentje om de tijd een beetje te rekken. Hij lijkt dan echt honger te hebben.
Kan ik hem nou het beste overdag om de 3 uur voeden (en hem dus soms daarvoor wakker maken) of moet ik hem gewoon laten slapen als hij slaapt en voeden als hij komt. Ik vind de nachten zo best zwaar worden. Ik ben alleen maar bezig met verschonen, voeden, boertje laten, laten slapen etc.
Misschien heeft hij nu wel een 'verkeerd' ritme aangewend.

Hoi,

Wat je kan proberen is hem idd overdag wakker maken om te voeden (om de 3 of om de 4 uur); zodat ie voldoende "buffer" heeft om de nacht door te slapen.
Mijn zoontje is nu 8 weken; vanaf een week of 6 zijn wij gaan opbouwen naar overdag 4 uur tussen de voedingen, en dan 's nachts (vanaf 2300 uur) laten slapen. In het begin kwam ie nog een keertje om 4 uur; nu slaapt ie door tot een uur of 6 a 7.

Volgens mij moet je 'm helaas overdag wakker gaan maken... Dat moest ik in het begin ook met mijn dochter, anders dronk ze overdag te weinig waardoor ze het 's nachts ging inhalen. Ik moest om de vier uur wakker maken (dus vier uur na het begin van een voeding weer voeden..) Misschien kan je 'm om de drie uur wakkermaken?
Groeten

Hoi

Ik heb geen ervaring met bv want mijn zoontje krijgt de fles, maar toch even een reactie. Mijn zoontje had in het begin heel erg last van een omgekeerd dag-nachtritme. Overdag sliep hij veel en lang achter elkaar en 's nachts werd hij altijd veel sneller wakker. Ik kreeg het advies van het cb om het overdag wakker te maken voor zijn fles (wat niet altijd een succes was) zodat hij het 's nachts wat langer uit zou houden. Ook moest ik hem overdag ook vaker in de box leggen ipv in zijn bedje zodat hij wat meer kon wennen aan het verschil dag-nacht. Het duurde even, maar heeft wel geholpen.

groetjes, katja

Terug
Bovenaan