Slaapritme

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's,

Ik ben heel erg benieuwd naar het slaapritme van jullie kids. Daniel zit momenteel erg te zoeken naar een goed ritme, ik weet wel dat het voor elk kind anders is, maar misschien heb ik er wat aan als richtlijn...

Groetjes, Yvette

Hoi hoi,

Ik ken dat... Kevin slaapt 's ochtend van half 9 tot een uur of 10 en dan weer van 12 tot een uur of 2. Meestal probeer ik nog om hem een uur of 4 nog een klein uurtje te laten slapen, maar dat lukt niet altijd meer. Ben dus ook een beetje aan het zoeken, want van 2 tot 7 is veel te lang....Kevin is trouwens 6 1/2 maand.

Hoi Yvette,

Onze dochter is 6,5 maand en een enorme slaapkop. Soms heb ik het gevoel haar de hele dag niet te hebben gezien!
Ze krijgt rond 7 uur de eerste fles en op de dagen dat ik thuis ben (of mijn man), doen we haar nog even terug in bedje. Soms slaapt ze, soms speelt ze. Rond half 9/9 uur gaat ze er dan uit.
Na zo'n anderhalf tot 2 uur geeft ze zelf aan dat ze moe is en dan breng ik haar weer naar boven.
Een echt vast ritme hebben we nog niet, maar ik weet wel waar ik aan toe ben met 'r, dus iets plannen gaat redelijk goed.
's Middags heeft ze meestal een lange slaap (heerlijk!) en rond 7 uur 's avonds is haar energie op en gaat ze de nacht in. We maken haar dan nog wel een keer wakker voor een flesje, maar meestal drinkt ze met haar ogen dicht. Lief gezicht hoor.
Zo gaat het bij ons. Op het KDV slaapt ze iets minder, vanwege de drukte daar, maar dan is ze 's avonds helemaal op.
Groetjes, Dee

Hoi,
Ja, leuk is dat altijd, om van anderen te horen hoe hun ritme is.
Liv is bijna 8 maanden en slaapt sinds kort nog maar twee keer.
7:00 opstaan
9:00 - 9:30 tot 10:30 slapen
13:00 tot 14:30 slapen
19:00 weer naar bed voor de nacht
S'nachts slaapt ze over het algemeen goed door, geen flesjes meer (pfffffffft)
Ivy

Onze kleine "grote" man gaat  altijd na zijn fruithapje slapen. En of we dat nou geven om 9.30 / 10.00 of 10.30 hij weet dat hij daarna naar bed gaat. Hij slaapt dan meestal 2 uurtje. En hij slaapt van 14.30 uur tot 15.30/16.00. Dan gaat hij rond 19.00 naar bed en wordt weer wakker om 7.00/7.30. De slaapjes worden dus minder. Je hoort meestal dat kindjes vaak s'middags "de lange slaap" hebben maar bij ons is dat niet. Ach ja ieder kindje is anders. En ik vind het ook wel lekker kan ik s'morgens alles in huis doen en s'middags doen we leuke dingen. Onze Tim is trouwens 6 maanden.

Gr Kyra

Mijn dochter van 6 maanden,

Wordt meestal tussen 07:00/07:30 wakker, krijgt ze flesje 180cc even spelen en verzorgen en dan slaapt ze van van 10:00 tot 11:00, dan krijgtt ze fruit en (danoontje mijn eerste hapje).
Dan gaat ze spelen of kijkt naar baby tv, ze vindt dat zo leuk babytv. en spelen samen.
rond een uur of 13:00/13:30 krijgt ze flesje  180cc.
Dan nog even spelen en in de  wipper liggen en dan tussen 15:30 tot 16:30 slaapt ze weer.
Als ze wakker is lekker spelen dan krijgt ze  warme groente.
Om 19:00 gaat ze lekker naar bed met een flesje van 180cc ze valt meteen in slaap  en moet  haar wakker maken voor laatste voeding om 23:00 voor flesje 180cc,
Ik heb weleens geprobeert om haar te laten liggen voor haar laatste voeding maar dan komt ze s'nachts om 02:00.

Ik ga nu een flesvoeding vervangen voor pap.

Terug
Bovenaan