Slaapritme

Oké misschien gekke vraag maar hoe kan ik straks het slaapritme van mijn kleine meisje verschuiven?

Ze is nu 2,5week oud. 's avonds en 's nachts is ze vaak een uur of meer onrustig voordat ze in slaap valt. Speen helpt soms maar is vaak de oorzaak van de onrust omdat ze die dan kwijt is en dan gaat woelen.
We voeden op aanvraag en ze komt 's avonds/ 's nachts om de 2 tot 3 uur. Overdag kan er soms wel 4 uur tussen zitten maar maak ik haar vaak wakker in de hoop dat ze dan later langer slaapt. Maar het stomste aan haar ritme is dat ze vanaf 5uur 's ochtends rustig 5 of 6 uur doorslaapt.

Nu is dat allemaal geen ramp maar als ik weer moet gaan werken wel lastiger. Daarom zou ik over een tijdje haar patroon graag wat naar voren schuiven (als dat lukt). Iemand tips?

Het ritme verandert nog vaak als ze zo heel klein zijn. Ik zou er pas werk van maken als je nog 2 weken verlof hebt. Dan kun je makkelijker gaan schuiven met voeding en wakker zijn. Daar is ze nu nog een beetje klein voor. Neem overdag ook zelf je rust als ze slaapt.

Was ook nog niet van plan om dat nu al te doen hoor. Nu hebben we tijd zat en laat ik haar eigen ritme ontwikkelen. Maar 2weken van te voren moet ze dan niet wel heel snel schakelen?
En ben gewoon alvast benieuwd hoe anderen dat dan gedaan hebben.

Hier was een paar dagen vaak al genoeg. Maar ik gaf flesvoeding. Ze gooit straks ineens dit dag en nacht ritme om hoor. Dat wordt zo'n nacht waarbij je twijfelt of je haar nou wel of niet hebt gehad en je constant wakker wordt omdat ze dus zo stil is hahaha.

Terug
Bovenaan