Slaapritmes newborn

<p>Ons zoontje slaapt als een roos snachts. Hij is nu bijna 4 weken oud. Als het echt goed donker is en hij heeft zijn puckababy aan dan slaapt hij zolang als dat jij besluit de luiken weer open te doen (uiteraard word hij tussendoor wel gevoed) nu breng ik hem om 21u naar boven en geef hem daar de fles. Dan gaat hij naar bed en laten we de nacht ingaan. Om 12u nog een voeding, 6u en om 9u. Bij de voeding van 9u gaan de luiken open en begint de dag. Overdag laat meneer zich niet wegleggen en ik zit dus de hele dag met een baby op de arm (waar hij goed slaapt). Dragen is fysiek nog geen optie voor mij.. mijn lichaam is nog echt aan het herstellen van de bevalling. Hoe gaan/gingen jullie hiermee om?</p>

Gefeliciteerd!
klinkt heerlijk zeg. Onze dochter liet zich ook niet echt wegleggen. Meestal deed ik dit slapend dan lukte het soms. Ze heeft op die leeftijd eigenlijk altijd bij mij geslapen. Op m’n armen of borst. In de wagen wilde ook wel eens lukken binnen. 
Is denk ik niet wat je wilt horen haha. Rond de 8 weken ben ik haar in haar bedje gaan leggen overdag. Ze sliep toen eigenlijk veel beter moet ik zeggen. 

Lekker laten slapen en knuffelen. Ze zijn nog zo jong en klein. Kennelijk veel behoefte aan je nabijheid! Probeer het over twee weken weer eens en zo door. Is heel normaal dat baby’s de eerste tijd dicht bij je willen blijven.

Ja dat is allemaal leuk bedacht en tuurlijk snap ik de nabijheid en wil ik hem dat geven zoveel hij nodig heeft maar ik kan toch niet iedere dag de hele dag met hem op de arm gaan zitten. Ik moet hem zelfs mee naar de wc nemen om dat hij echt aan het plafond hangt als ik dat niet doe en dat gaat me toch een beetje ver 

Bij mij hielp het om hem in bed te leggen en dan in de kamer te blijven zitten totdat hij sliep. Dat ging elke keer sneller. Daarna op dezelfde etage blijven totdat hij sliep. En daarna kon ik hem eigenlijk wegleggen en weggaan en viel/valt hij zelf in slaap. 
Ik snap heel goed dat je niet de hele dag met hem op je arm kan zitten. Probeer te kijken wat voor hem wel werkt. Wil hij in een babynestje in de box wel slapen overdag? Dan doe je dat. Of in de kinderwagen. Zodra de slaapjes overdag zelf dan goed gaan, kan je weer oefenen met slapen in het eigen bedje.
Bij ons was het slapen in de avond echt drama de eerste weken. Ik heb van het voedingskussen een nestje gemaakt en hier heeft hij avonden op/in liggen slapen naast ons op de bank. Dat ging heel goed. 

Een draagdoek wil ook wel helpen. Ik had ook dagen dat mijn dochtertje de hele dag bij mij wou zijn en dan kan je inderdaad amper iets doen. Het hielp bij mij om ze in een draagdoek te dragen, dan had ik toch mijn handen vrij. Rond die leeftijd hebben ze vaak huidhonger, nood aan lichaamscontact. Maar het gaat weer voorbij hoor.

Oei ik las net dat je fysiek gezien nog niet kan dragen! Misschien helpt het om overdag ook de puckababy aan te doen of inderdaad een babynestje te gebruiken? Savonds gebruikten wij ook de puckababy en overdag nestje/draagdoek

Babynest, box, bed, wagen alles geprobeerd. Hooguit 10min en dan komt hij weer en raakt dan echt overstuur. In de kinderwagen slaapt hij overigens wel als je ermee wandelt maar net als dragen ben ik daarin nog beperkt. Ik kan gewoon nog niet heel lang staan/lopen en als je de wagen stil zet dan is hij ook meteen wakker. 

Terug
Bovenaan