Slaapritueel

A

Anoniem

Guest
Zo zeg, Naomi is eindelijk stil.
Vanavond om 19.00 uur was ze helemaal aan haar eindje. Dus, ik dacht: hup, lekker naar bed zo. Dus: even wassen, omkleden, voeden en in bedje gelegd. Gebedje gezongen, kusje en slapen...
tenminste, zo ben ik het gewend. Als ze al huilt, dan is het hooguit eventjes.
Maar ze bleef maar jengelen, huilen, stil, huilen, stil...
Na een half uur maar es even gaan kijken (manlief is er vanavond niet, ik zag het avondje voor mezelf al een beetje in rook opgaan...)
Even aai over haar bol, wat meteen beloond werd met een stralende lach. Dus heel erg ernstig was het allemaal niet. Tot ik ineens bedenk dat ik helemaal vergeten ben het muziekdoosje aan te draaien, nadat ze ingestopt was en dat ik haar maar 1 kus gegeven heb i.p.v. de gebruikelijke 3 (4 dec.; volgens mij heb ik dat van jou gestolen? welterusten, slaap lekker en tot morgen).
Heb het gauw goedgemaakt: en ja hoor, 5 minuten later slaapt madam als een roos.

Tjoh, hoe ze inderdaad aan zo'n ritueeltje gehecht zijn.

Wilmi

ja dat is echt iets wat ze helemaal gewend zijn he, ik hoef de volgorde ook niet om te draaien want dan hebben we feest hahahaha

groetjes susanne

Ook hier was papa een keer vergeten HET liedje  ( you are my sunshine) te zingen en mevrouwtje ging echt niet slapen.
Grappig idd.
Sil

Onze zoon  had vanmiddag nog laat geslapen (tot half 6) dus na het bad hebben we hem nog even in de box laten spelen (normaal gaat hij dan naar bed). Dus ook zijn ritueel klopte vanavond niet en dat hebben we geweten!!!
Eindelijk, nu slaapt hij, maar dat ging dus niet vanzelf. Slaaprituelen zijn handig en goed, maar oh wee als het een keer anders loopt

groetjes Ida

Hoi,

Jep... en ook ik hab dat vanavond geweten.
Uiteindelijk viel ze om 21.15 in slaap, ach... het zijn nu eenmaal gewoonte diertjes

Groetjes Debby mv B'Elanna

Hahhaha ja, grappig he! Ik durf hier gewoon bijna niet af te wijken van de vaste dingetjes, want als ikdat eens (noodgedwongen) doe , is ze het er echt niet mee eens hoor! Geweldig toch eigenlijk...
En die drie dingen die jij noemde komen mij heel bekend voor, maar dat was niet van mij volgens mij...  hahaha nou weet ik het zelf niet meer..
Ik zeg nl ook wel altijd: slaap lekker, tot morgen, ik hou van jou (of love you, of papa en mama love you..hihi) maar volgens mij was er nog iemand anders die die 3 dingen altijd zei die jij noemde!
Pfff weet al niet meer welke drie dingen het waren....ben een beeeeetje in de war volgens mij

een tijd geleden hield me dat (te veel) bezig........Isis krijgt haar papfles en dan een wasbeurt of badje en pyama aan. Voorals nog is ze van slag als we haar eerst een badje geven en dan de fles (lees: heeeeel hard huilen)
x Esther

Hoi,

RItueeltjes blijken inderdaad wel belangrijk. Dat Weltrusten slaaplekker tot morgen komt van mij! Mijn moeder gebruikte dat ook altijd, nou eigenlijk nog. Als wij daar logeren geen ik altijd nog een goedenacht kus en dan nog altijd met die woorden, kinderachtig eigenlijk. Maar wel heel vertrouwd

Carina

Terug
Bovenaan