Slaapruimte baby 9 weken

Hallo

Ons zoontje is nu Bijna 9weken. Tot nu toe hadden we geen vast slaap en voedingsschema maar we zouden graag wat meer ritme krijgen in zijn dagen en nachten.
Daarom enkele vragen:
- Hoe laat brengen jullie jullie kindje naar boven ?
- hoe verlopen de dutjes overdag bij jullie? Beneden in het licht of eerder boven in een donkere kamer?
- snachts vraagt hij vaak nog 2 of 3 voedingen maar drinkt dan amper 40cc. Heeft hij dan wel echt honger of is het gewoonte?
- laten jullie je kindje op vaste tijden eten overdag?

Iemand wat hulp? ?

Groetjes
Mama van Léo

Hoi! Ons zoontje (derde kindje) is bijna 8 weken. Bij alle kinderen hebben we (zeker die eerste maanden) het ritme van de kindjes gevolgd. Ons zoontje krijgt nu borstvoeding op verzoek, maar ook bij kunstvoeding deed ik het meer op verzoek dan volgens een strak schema. Het zijn nou eenmaal geen robots, soms hebben ze eerder of later honger. Er zit hier overdag zo'n 3-4 uur tussen de voedingen. Soms ook minder. Na zijn avondvoeding (na 20.00 uur) komt hij vaak nog één keer 's nachts.
Ons zoontje valt nu niet meer zo makkelijk in slaap als in het begin, dus probeer ik te letten op slaapsignalen. Hier is dat vooral onrustig jengelen. Dan breng ik hem naar bed, meestal zijn ledikant op een donkere kamer. Valt hij wel makkelijk in slaap, dan laat ik hem ook wel in de box liggen of in zijn wiegje op onze slaapkamer (lichte kamer). Meestal slaapt hij tot halverwege de middag heel veel en is hij daarna meer wakker, max een uur. 's Avonds vaak wat langer, soms slaapt hij dan helemaal niet tussen twee voedingen.
Kortom, wij hebben ook niet echt een strak ritme, maar wel min of meer een voorspelbare tijdspanne van voedingen. De tijden van voedingen en slaapjes verschillen per dag een beetje. En heeft hij een goede dag gehad, dan volgt ook wel weer een onrustige dag waarop niks lukt?.
Wat betreft de voedingen in de nacht, lastig dat je zoontje steeds zo weinig drinkt! Heeft hij een speentje? Kan hij daarmee nog even verder slapen voor je weer een voeding aanbiedt? Ik moet zeggen, onze eerste twee kwamen rond deze leeftijd 's nachts ook nog wel vaker voor een voeding, ik dacht nog wel om de drie uur. Ik weet niet meer hoeveel ze toen dronken, maar op zich is het niet gek dat ze nu nog wat vaker komen 's nachts. Ze zijn nog zo jong! Ik vond het toen ook heel lastig dat er nog geen ritme was, maar mijn ervaring is dat je dat ook niet kan afdwingen met trucjes (die bij anderen een groot succes schijnen te zijn, maar bij ons dus niet). Wij hebben maar geaccepteerd dat het ritme vanzelf een keer komt, dat scheelde ons een hoop frustratie?.

Terug
Bovenaan