Slaapschema 4 maanden

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben heel benieuwd hoe veel en hoe lang jullie kids nog slapen overdag.

Mijn dochter heeft overdag namelijk totaal geen ritme en dat vind ik best wel eens lastig.
Meestal krijgt ze om 7.00 uur de 1e fles dan is ze na een uurtje weer moe en slaapt dan een uurtje (en soms ineens 3 uur achter elkaar) maar daarna slaapt ze gemiddeld om de 2 uur een half uurtje en dan is ze weer wakker. zo gaat dat tot 19.00/20.00 uur en dan gaat ze weer langer achter elkaar slapen, gelukkig slaapt ze dus 's avonds en 's nachts wel redelijk goed.

Hoe gaat dat bij jullie en hebben jullie eventueel tips om er wat meer regelmaat in te krijgen?

Groetjes Carin.

Hallo Carin!

onze Tijl (20.06.07) slaapt ongeveer als volgt:
wakker rond 07.00/07.30
naar bed rond 09.00/09.30
wakker rond 10.00/10.30
soms doet hij dan tussendoor nog even een half uurtje slapen
en gaat dan (samen met zijn zusje) rond 13.00/13.30u naar bed.
Dan slaapt ie soms wel tot 16.00/16.30u
en gaat weer rond 18.30/18.45u naar bed
ca 22.00u nog een fles en dan slapen tot de ochtend.

dus ehm..even tellen zo'n 4 uurtjes overdag.

Jee wat ben ik jaloers!!
Mijn zoontje van vier maanden slaapt echt heeeeeeel weinig....
Om half acht zijn eerste flesje, want dan wordt ie dus wakker....
Soms slaapt hij wel eens een uurtje 's ochtends maar nooit langer, of ik moet er mee gaan wandelen, wat ik dus ook iedere dag doe...Soms gaat ie 's middags dan ook nog een uurtje slapen maar hij kan dan net zo goed wakker blijven...'s avonds slaapt hij wel om zeven uur, en dan rond half elf laatste flesje, maar 's nachts roept hij nog minstens vijf keer om zijn tutje (afgelopen nacht heeft ie ieder uur!!! geroepen om zijn tutje)....
Dus zo ziet mijn slaapschema eruit :-(
Ik hoop dat er verbetering in komt als tie wat meer kan spelen zelf...

Grtz

hi

djaimy slaapt ook niet zo veel overdag maar s nachts des te meer.

hij wordt rond 9:00/9:30 wakker
gaat dan om 11:00/11:30 naar bed
is dan na een uurtje weer wakker heel  soms slaapt hij 1,5 uur
krijgt dan om 13:00 weer de fles gaat dan om ongeveer 14:30/15:00 weer naar bed
slaapt dan ook net een uurtje a 5 kwartier
dan krijgt hij om 17 uur weer de fles en ligt dan om 18:30/19:00 weer op bed en dan slaapt hij tot de laatste fles van 22:00 en dan tot de volgende morgen weer (wordt sinds een paar dagen wel wakker om 6:30 en 7:30 denk doordat hij in sprongetje zit maar slaapt gewoon weer verder tot 9:00/9:30

groetjes angela mv djaimy 01-07-07

Terug
Bovenaan