<p>Mijn dochter is een geboren slechte slapen. De eerste 3 maanden waren echt een regelrechte ramp. Overdag niet slapen, veel huilen en pas rond middernacht in (een onderbroken) slaap vallen tot 6 uur. Toen we er achter kwamen dat ze een koemelkallergie had en overging op koemelkvrije voeding ging het al snel meteen stukken beter.</p><p>Maar... Als ik zie hoeveel andere babies hier slapen en hoe weinig mijn dochter dan lijkt te slapen ben ik bang dat ze er nog niet is. Ze groeit goed: 62cm en 5300gr. En vaak (vaker dan de eerste maanden) is ze vrolijk en actief.</p><p>Om 6 uur wordt ze wakker. Krijgt ze flesje, half uur rechtop. Terug in bed. Meestal gaat ze niet slapen of ze slaapt half uur/ 45 min. </p><p>Daarna eruit en in bad, spelen, flesje, half uur rechtop.</p><p>Om half 11 weer slapen tot 12 uur (vaak is ze veel wakker in bed en slaapt ze telkens 10 minuutjes of een half uurtje)</p><p>Dan weer spelen, flesje</p><p>14 uur erweer in tot 15 uur</p><p>Spelen en flesje</p><p>16u15 er weer in tot 17u30</p><p>19u30 er weer in.. Valt vaak in slaap om half 9</p><p>Wakker maken om 23 u voor flesje.</p><p> </p><p>Nu wordt er vaak gezegd dat ze te laat in bed ligt maar dit is de enige manier om haar rustig in bed te leggen. Ze slaapt weinig in bed maar ze huilt ook niet. Als ik haar na 1uur of 1.5 uur in bed leg is ze altijd hysterisch aan het huilen en maakt ze zich alleen maar meer vermoeid.</p><p>Denk dat ze in totaal zo'n 8 tot 10 uur slaapt per etmaal. Zijn er meer mensen met zo'n wakkere baby?</p><p> </p><p>(Nu sliep ze tot half 10 vanochtend en heb ik haar om 11uur erin gelegd met als resultaat dat ze nog steeds wakker in bed ligt en steeds aan het omrollen is en weer terug)</p>