Slaapschema baby 3 maanden

<p>Hi!  Ik ben erg benieuwd hoeveel jullie baby’s slapen overdag.  Mijn zoontje (12 weken) slaapt als volgt: 8:30 tot 10:30   12:00 tot 2:00 3:30 tot 16:30. (Wil alleen in wandelwagen) S avonds: 18:00 tot 2:00  2:30 tot 7:00 Ik heb geen idee of dit veel of weinig is. Binnenkort gaat hij naar de opvang en ben ik bang dat hij daar de namiddag niet wil slapen omdat ik hem dan met geen mogelijkheid in bed te slapen krijg. Alleen in de wandelwagen. Aangezien ze daar niet met hem gaan wandelen neem ik aan ben ik bang dat dit lastig wordt. Ook merk ik dat Aaron nadat hij wakker wordt na het wandelen erg onrustig blijft tot het bedtijd is. Veelal jammer wat overgaat tot huilen mits we niets doen.  Slaapt hij juist teveel of te weinig? En iemand een idee hoe die lastige uurtjes van 16:30 tot 18:00 te overleven zijn zonder een huilende baby? Tips zijn welkom!  </p>

Jouw kindje slaapt veel overdag in vergelijking met mijn dochter hoor! Ik houd eigenlijk niet bij hoeveel ze slaapt, maar ik leg haar altijd na circa 60-90 minuten wakkertijd weer te slapen. Als ik thuis ben in haar bedje, als ik ergens anders ben, loopt het toch altijd wat anders.
Ze slaapt vaak na de ochtendfles nog een uurtje, na de fles van 11 uur misschien een uurtje, en als ik geluk heb in de middag nog een uurtje (einde middag). Maar soms ook veel minder dan dat. Ze is geen goede slaper overdag. Dus, op basis van mijn ervaringen zou ik iig zeggen dat hij niet te weinig slaapt hoor! ;)
En die uurtjes op de late middag: draagzak als in bedje of wagen niet lukt? Werkt hier ook goed!

Dan slaapt Aaron inderdaad veel in vergelijking, haha. Draagzak en wandelwagen slaapt hij juist perfect in maar omdat ze dat neem ik aan niet doen op de opvang, zou het fijn dat hij ook in bedje kan slapen eventueel op de dagen dat hij op de opvang is. Dat lukt thuis niet helemaal helaas....

je kindje slaapt heel veel hoor! Mijn dochter doet veel slaapjes van 30-max 60 minuten. Meestal 1x per dag een slaap van 2 uur, maar dat lukt niet eens altijd. s Nachts slaapt ze van 20.00-7.00 (2x een voeding tussendoor)
Mijn dochter slaapt soms in bed, soms op schoot, soms in de wagen, net hoe het uitkomt. Sommige slaapjes wil ze echt alleen op schoot doen.
Ik werk op een kinderdagverblijf en je moet je niet te druk maken over de slaapjes daar, dat komt echt altijd goed. Wij hebben ook 2 kinderwagens en rijden daarmee wel eens rondjes op de gang en dan slapen ze daarin.
Maar je moet ook niet verwachten dat je kindje op de opvang precies hetzelfde slaapt als thuis, want dat is vaak niet zo. Ze slapen thuis vaak beter en meer. Daar moet je je ook een beetje bij neerleggen. De juffen leren jouw kindje snel genoeg kennen en dan zal het best goed gaan hoor!

Ik zou willen dat die van ons (11 weken oud) al zo'n ritme had! Zijn nachtslaapje is van 23.00 tot 07.00 globaal gezien met een voeding rond 4 uur (dan is hij een uur tussendoor wakker). Overdag is het een groot mysterie altijd wat de dag gaat brengen. Soms slaapt hij een paar keer 2 uur aan een stuk, soms verspreid max. 30 minuten. Naar wat ik heb begrepen zijn baby's aan het einde van de middag altijd wat lastiger ivm het verwerken van prikkels, dus ik denk dat zulk gedrag niet vreemd is rond dat tijdstip.

Ik vind dat je een heel goed ritme heb! Mijn baby van 12 weken slaapt heel slecht en wil het liefst op schoot slapen. De nachten gaan beter en slaapt hij van 1800/1900 tot 200/300 en dan rond 700 weer een flesje daarna slaapt hij tot 800 en gaan we eruit. Smiddags loopt altijd anders. 
Ik maakte me ook erg druk over het kinderdagverblijf omdat hij een lastige slaper is maar ze hebben daar een automatische schommelstoel en daar valt hij altijd in slaap. en proberen wel steeds het bedje alleen dat is meestal krijsen en dan halen ze hem er toch maar weer uit.

Onze dochter is ook overdag geen slaper. We starten de dag om 7u met flesje. Dan valt ze van 9u tot 10u in slaap. Om 11u weer een flesje en als ik geluk heb slaapt ze dan vanaf 12u tot 14u, dan om 15u het flesje. Als we geluk hebben slaapt ze tussen 17u en 18u ergens. Maar meestal valt ze pas weer in slaap om 19.30. Dan krijgt ze om 21u de laatste fles en hop het bed in. Dan slaapt ze wel door tot 7u s ochtends. 

Dus overdag vooral korte slaapjes 45min/60min en de middag max. 120min. Toevallig van de week 1x 4uur geslapen en 3uur tussen de middag, maar komt misschien omdat ze verkouden is.
Ze is tussendoor heel content en vrolijk en begint zich pas voor de fles te melden als ze honger heeft. 

Terug
Bovenaan