Slaapschema baby

A

Anoniem

Guest
<p>Mijn kindje is bijna een half jaar en ze doet nu nog 3 slaapjes op een dag (van 3 kwartier tot 1 uurtje).</p><p>Maar nu hebben ze vanaf 6 maanden genoeg aan 2 dutjes per dag alleen weet ik niet zogoed wanneer ik die in moet bouwen..</p><p>Haar voedingsmomenten zijn als volgt:</p><p>7:00u fles dan naar onder verzorgen en spelen</p><p>9:00u/9:15u fruithapje dan naar bedje </p><p>11:30u flesje (naar bed kort slaapje)</p><p>15:00u fles naar bed</p><p>17:15/17:30u groenten hapje </p><p>19:30u fles en naar bed</p>

Ohja en bij de fles van 11:30u doe ik ook al paar stukje brood aanbieden

Als dit zo goed werkt dan zou ik het lekker zo laten. Je merkt vanzelf als de slaapjes lastiger gaan, dan kun je proberen het 2-3-4 schema aan te houden. Dit wordt volgens mij pas aangeraden vanaf 8 maanden. Tot die tijd lekker naar je dochter kijken.

Inderdaad lekker naar je dochter kijken. Je merkt het vanzelf als dat 3e slaapje moeizaam gaat. En dan is het 2-3-4 ritme heel fijn, werkt goed voor mijn zoontje van bijna 1.

Oké super dankjewel! Ja ze heeft de slaapjes wel echt nog nodig merk ik.
Maar wat is het 2-3-4 ritme?? is mn eerste kindje dus ik heb geen idee ook nog nooit van gehoord haha

2-3-4 staat voor het aantal uur wakker tussen slaapjes. Dus bijvb: 
7 uur wakker 
9 uur tot 10 uur slapen.
1 uur tot 3 uur slapen. 
7 uur naar bed. 
Dat ritme had mijn dochter ongeveer rond 10 maanden, werkt voor dan perfect. Daarvoor ook gewoon lekker 3 slaapjes. 

Lekker houden zo, onze dochter is ook een goeie slaper en heeft tot 10 maanden 3 slaapjes gedaan. Ze geven het op den duur zelf aan

Ze geven het idd vanzelf aan.
Mijn oudste dochter ging met 8 maanden over op 2 slaapjes.
Met 6 maanden is nog jong hoor. Mijn jongste dochter is nét 7 maanden en doet meestal ook nog 3 slaapjes. (9.15-10.00, 12.30-14.00, 16.30-17.00 ongeveer) Sommige dagen doet ze een lang middagdutje (12.30-15.30 ofzo) en dan red ze het wél om tot 19.15 wakker te blijven. Maar dat is dus heel afhankelijk van haar 2e slaapje. Ik vind het fijner als ze nog 3 slaapjes doet, want met 2 slaapjes wordt ze rond 18.00 al chagrijnig. 
Dus het komt echt vanzelf. Rond de 8 maanden zijn de meeste kindjes wel over op 2 slaapjes, maar met 6 maanden is nog vroeg hoor. En als ze 2 slaapjes gaan doen, is 2x 30 minuten te weinig hoor.. dan moeten het wel slaapjes zijn van 1.5 uur!

Terug
Bovenaan