Slaapschema baby

<p>Mijn kindje is bijna een half jaar en ze doet nu nog 3 slaapjes op een dag (van 3 kwartier tot 1 uurtje).</p><p>Maar nu hebben ze vanaf 6 maanden genoeg aan 2 dutjes per dag alleen weet ik niet zogoed wanneer ik die in moet bouwen..</p><p>Haar voedingsmomenten zijn als volgt:</p><p>7:00u fles dan naar onder verzorgen en spelen</p><p>9:00u/9:15u fruithapje dan naar bedje </p><p>11:30u flesje (naar bed kort slaapje)</p><p>15:00u fles naar bed</p><p>17:15/17:30u groenten hapje </p><p>19:30u fles en naar bed</p>

Als dit zo goed werkt dan zou ik het lekker zo laten. Je merkt vanzelf als de slaapjes lastiger gaan, dan kun je proberen het 2-3-4 schema aan te houden. Dit wordt volgens mij pas aangeraden vanaf 8 maanden. Tot die tijd lekker naar je dochter kijken.

Inderdaad lekker naar je dochter kijken. Je merkt het vanzelf als dat 3e slaapje moeizaam gaat. En dan is het 2-3-4 ritme heel fijn, werkt goed voor mijn zoontje van bijna 1.

Oké super dankjewel! Ja ze heeft de slaapjes wel echt nog nodig merk ik.
Maar wat is het 2-3-4 ritme?? is mn eerste kindje dus ik heb geen idee ook nog nooit van gehoord haha

2-3-4 staat voor het aantal uur wakker tussen slaapjes. Dus bijvb: 
7 uur wakker 
9 uur tot 10 uur slapen.
1 uur tot 3 uur slapen. 
7 uur naar bed. 
Dat ritme had mijn dochter ongeveer rond 10 maanden, werkt voor dan perfect. Daarvoor ook gewoon lekker 3 slaapjes. 

Lekker houden zo, onze dochter is ook een goeie slaper en heeft tot 10 maanden 3 slaapjes gedaan. Ze geven het op den duur zelf aan

Ze geven het idd vanzelf aan.
Mijn oudste dochter ging met 8 maanden over op 2 slaapjes.
Met 6 maanden is nog jong hoor. Mijn jongste dochter is nét 7 maanden en doet meestal ook nog 3 slaapjes. (9.15-10.00, 12.30-14.00, 16.30-17.00 ongeveer) Sommige dagen doet ze een lang middagdutje (12.30-15.30 ofzo) en dan red ze het wél om tot 19.15 wakker te blijven. Maar dat is dus heel afhankelijk van haar 2e slaapje. Ik vind het fijner als ze nog 3 slaapjes doet, want met 2 slaapjes wordt ze rond 18.00 al chagrijnig. 
Dus het komt echt vanzelf. Rond de 8 maanden zijn de meeste kindjes wel over op 2 slaapjes, maar met 6 maanden is nog vroeg hoor. En als ze 2 slaapjes gaan doen, is 2x 30 minuten te weinig hoor.. dan moeten het wel slaapjes zijn van 1.5 uur!

Terug
Bovenaan