slaapschema overdag voor een baby van 3 maanden

hoi,

ik heb een zoon van 3 maanden en ik wilde graag weten wat jullie slaapschema's zijn, mijn zoon ligt heel de dag in de box en slaapt tussendoor.
ik wil eigenlijk dat er een schema komt dat hij ook overdag in zijn bedje een slaapje doet.

heeft iemand wat tips voor mij.

groetjes sandra
 
Mijn dochter van 3 maanden slaapt overdag ook alleen in de box of in de kinderwagen. Ik zou ook liever willen dat ze af en toe in haar bedje slaapt.
Ik geef haar trouwens om 23 uur borstvoeding, ze wordt dan pas rond 9.30 uur weer wakker. Liever zou ik haar eerder in bed willen leggen zodat ze rond 7 uur wakker wordt. Maar als ik haar eerder in bed leg wil ze niet slapen en blijft ze huilen. Ik ben benieuwd naar verhalen van andere moeders/vaders.
 
Mijn dochter van 3 maanden slaapt overdag ook alleen in de box of in de kinderwagen. Ik zou ook liever willen dat ze af en toe in haar bedje slaapt.
Ik geef haar trouwens om 23 uur borstvoeding, ze wordt dan pas rond 9.30 uur weer wakker. Liever zou ik haar eerder in bed willen leggen zodat ze rond 7 uur wakker wordt. Maar als ik haar eerder in bed leg wil ze niet slapen en blijft ze huilen. Ik ben benieuwd naar verhalen van andere moeders/vaders.
 
Hoi , misschien helpt het als jullie de kinderen inbakenen, mijn zoon van nu bijna 3 maanden die slaapt s'ochtends 2 uurtjes in zijn bed ( of ik moet boodschapjes halen), en s'middags 3 uurtjes in zijn bedje dan krijgt hij om 15.00 uur de fles en dan valt hij altijd heel even kort in de box in slaap om zeven uur ligt hij er dan in tot elf uur ( laatste fles) en dan gelijk  weer tot zeven uur s'ochtends.
Maar hij moet altijd wel ingebakend worden want anders slaapt hij echt niet!
Succes ermee!

Groetjes, Renata
 
Mijn kleine jongen krijgt 's morgens om 7 uur de eerste fles, (als hij nog niet wakker is maak ik hem wakker, ook ivm met ons werk, in het weekend maak ik hem trouwens ook wakker anders zijn we helemaal ontregeld)
Dan leg ik hem uiterlijk om 9 uur weer op bed, dan is hij ook echt moe. Dan slaapt hij tot ongeveer half 11, 11 uur. Weer een fles, dan leg ik hem om half 1 weer op bed en dan slaapt hij tot ongeveer 15 uur. Flesje, soms een hazeslaapje tussendoor, maar meestal is hij wakker tot hij zijn flesje van 19 uur krijgt, dan gaat hij in bad, en daarna op bed, om half 8, soms protesteerd hij wel even, maar als ik hem 10 minuutjes laat huilen, gaat hij vanzelf wel slapen. Dan slaapt hij tot de volgende ochtend 7 uur. Hij krijgt dan om 23 uur nog een flesje maar die drinkt hij al slapend op.
 
Hoi!
Ons dochtertje van 3 maanden slaapt overdag heel soms in de box, omdat we erg letten op haar lichaamstaal. Zo gauw ze moe wordt (handje tegen haar oor, gapen, jengelen) leggen we haar in haar bedje  en meestal slaapt ze dan zo! Is dat niet het geval dan laten we haar 5 minuutjes "zeuren", gaan dan even kijken en geven haar evt. haar fopspeentje..valt ze dan nog niet in slaap, dan herhalen we het "komen kijken" tot ze slaapt! Wij merken dat ze rustiger en langer in haar bedje slaapt, dan in de box en zijn erg  ingesteld op  het "slapen doe je in je bed en spelen in de box"  (niets ten nadele van diegene die t kindje wel in de box laten slapen, hoor). Misschien heeft iemand wat aan dit verhaal..
Veel liefs,
Jacomien (moeder van Minoes, geboren op 1 mei 2005)
 
Hoi Sandra,



Kijk eens op de internetsite www.inbakeren.nl daar vind je een heleboel
informatie over slapen. Ik heb bij mijn zoon vanaf het begin deze
adviezen gevolgd op advies van mijn kraamverzorgster. Ik moet zeggen
dat ik daar in het begin wel opmerkingen over heb gekregen, want men
vond sommige dingen maar overdreven. Voor mij, mijn man en Stijn werkt
het prima. Stijn sliep door vanaf een week of 6 en is sindsdien geen
nacht meer wakker geweest. Hij heeft nog nooit in de box geslapen, want
zodra ik het eerste slaapsignaal zie, gaat hij naar bed. Als je hem in
bed ligt, gaat hij alleen huilen als hij heel moe is en ik hem
eigenlijk te laat in bed heb gelegd. Dan laat ik hem gewoon huilen en
ga weg. Hij huilt heel hard om dan binnen enkele minuten in slaap te
vallen. Ik had eerst de neiging om als hij zo hard huilde hem te gaan
troosten, maar ik heb me ervan overtuigd dat hij dat niet nodig heeft.
Rust en slaap is wat hij nodig heeft.



Bij de meeste kinderen werken de tips en adviezen die er op deze site staan en hoef je niet in te bakeren.



Groet

Lies

 
Terug
Bovenaan