slaapschema overdag

Hoi,

Ik zou graag willen weten wat het slaapschema is van jullie zoon of dochter van drie maanden. 's avond gaat het slapen heel erg goed, maar overdag is het echt een rommeltje. Ik weet niet hoe ik het moet aanpakken om dit te veranderen. Misschien dat ik wat aan het jullie schema's heb.

Alsvast bedankt.

Astrid
Mama van Anouk
 
Hi,

Ook hier is het een beetje een rommeltje, maar dat komt waarschijnlijk door een groeispurt. Tussen de drie en vier maanden hebben ze een vrij lange groeispurt die 1 week kan duren maar ook 5 weken kan duren..........

Op goede dagen slaapt Renée 's morgens zo'n 1,5 uur (van 9.30 tot 11) en dan 's middags van 14 tot 17 uur (wisselt, ene keer wat eerder andere keer wat later). Ik let heel goed op moeheidssignalen (gapen, wrijven, jengelen etc). Soms tussendoor nog wat kortere slaapjes. Maar ze heeft dus ook dagen er tussen zitten dat ze alleen hazeslaapjes doet!

Volgens het boek oei ik groei, klopt dat ook wel, deze lange groeispurt is er één met goede en minder goede dagen..... Probeer wel een ritme aan te houden, maar kijk voornamelijk naar mijn kind....

Groetjes nynke
 
Ons kindje is nu ook drie maanden, eerst sliep hij helemaal niet overdag, maar nu we begonnen zijn met inbakeren gaat het heel goed.
hij slaapt van 09.15 t/m 11.45 en 15.00 t/m 16.30
natuurlijk heeft hij af en toe een dag dat hij moeier is of wakkerder maar dit is nu ongeveer zijn regelmaat.
groetjes
 
hoi hoi, ik heb gemerkt bij mijn ventje van 6 mnd dat een strak schema het beste werkt. dus: slapen- eten- spelen met mama- zelf spelen in box- en weer slapen. En inbakeren! op het CB weten ze er alles over.   het was hier ook een rommeltje al vanaf de geboorte en toen we met het schema en inbakeren begonnen na 5 weken ging het prima! suc-6
 
Bedankt voor jullie reacties. Het slapen gaat een stuk beter. We hebben een zekere regelmaat. Inbakeren zal niet gaan waarschijnlijk want onze dochter krijgt binnenkort een spreidbroekje. Maar ik zal voor de zekerheid eens informeren op het CB.

Nogmaals bedankt

Astrid
 
Hoi,

Danique schema was met 3 maanden zo

Fles, schone luier, even knuffelen, spelen in de box en weer slapen.

Ze was toen steeds 1 uurtje op en 3 uur slapen, ook ingebakerd. Ik lette heel er op het gapen zodra ze dat deed of een beetje huilen naar boven.
Ik gebruikte trouwens vanaf 4 maanden de bakerzak, misschien kun je daar informeren volgens mij moet je kindje daar ook met spreidbroek in passen. www.bakerzak.nl volgens mij anders moet je even zoeken of google.
Voor het echte inbakeren gebruikte wij doeken van Pacco www.pacco.nl
Als Danique niet wou slapen dan deed ik haar in de draagzak en gingen we een eind lopen, sliep ze wel.

Maaike mama van Danique 15-02-2005
 
Terug
Bovenaan