Slaapschema tussen de voedingen door

Hallo allemaal,

Ben benieuwd hoeveel jullie kleintjes slapen en hoelang tussen de voedingen. Hebben jullie een soort van slaapschema?
Kasper is nu ruim 4 maanden en slaapt van 21:15 's avonds door tot 07:15 in de ochtend(wel even wakker rond een uur of 5 en dan slaapt hij weer verder met zijn speentje). Dit is ongeveer zijn schema:

07:30 fles
08:45 - 09:30 slaapje
(10:45 - 11:30 slaapje) of naar buiten in de draagzak
11:45 fles
13:30 - 16:00 slaapje (binnen, danwel in de wagen)
16:15 fles
17:45 - 20:30 slaapje
20:45 fles

Slaapt hij teveel? Wanneer moet je slaapjes gaan afbouwen? Ik heb echt het idee dat als hij 1,5 uur wakker is hij alweer toe is aan een slaapje. Is dit normaal en tot wanneer zal dit zo blijven? Soms ben ik bang dat ik hem te veel in zijn bedje leg..
Ben erg benieuwd naar jullie reacties. Kan wel alles vinden over voedingsschema's maar over slaapschema's niet. Dit hoort waarschijnlijk niet onder het kopje "voeding" maar kon niet goed kiezen waar het dan wel te plaatsen, sorry..
Alvast bedankt!

Barbara & Kasper
 
Hoi Barbara,

als je zoontje aangeeft te willen slapen doe je er goed aan hem daarin te volgen en hem dus te laten slapen. Het klopt dat kleintjes zo'n anderhalf á twee uur wakker kunnen blijven en dan weer moeten slapen. Dus wat betreft klopt het ritme van je zoontje. Hij geeft het vanzelf aan als hij minder slapjes nodig heeft. Volgens mij hoef je dat zelf dus niet af te bouwen maar kun je zijn ritme volgen. Mocht hij nou minder gaan gaan slapen achtereengesloten, kun je proberen hem even op te houden om hem zo weer een wat langere periode te laten slapen. Ik merk bij mijn zoontje van bijna 8 maanden dat als hij rond 12.00 moe is en dan in slaap valt hij moeilijk smiddags nog wil slapen. Dus is hij erg moe en valt hij in slaap maak ik hem na een kwartiertje wakker, ga dan een broodje eten en wat drinken en dan tegen half twee in bed. Maar het komt bijna nooit meer voor dat hij voor zijn boterham al wil slapen.
Maar volg dus je gevoel en als je zoontje steeds goed slaapt, vooral snachts, is zijn ritme goed! Mocht hij 's avonds wakker   blijven en niet willen slapen (na de laatste fles bv) kun je kijken of het slaapje van 17.45 naar achter kan ofzo. Maar als het zo goed gaat en je kleintje tevreden is gewoon laten slapen.  Het ene kind slaapt nu eenmaal meer dan de ander!
Groet
Brenda  
 



Hoi Barbara & Kasper,

Danique slaapt ook altijd vrij veel, toen ze 4 maanden was ook ongeveer 1,5 uur wakker en dan weer 2,5 uur slapen. Voor zover ik weet heel normaal, de kinderarts zei daarover hoe meer ze slapen hoe harder ze groeien.
Ik kijk naar Danique wat zij wil is ze een dag gauw moe? gewoon wat langer naar bed, Danique heeft nog tot 8,5 maand 3 keer per dag 2 uur geslapen.
Nu met 9 maanden   is haar schema als volgt

7.30 wakker fles pap
10.00 slapen tot 12.30/1300
12.30 wakker broodje + melk
15.30 slapen tot 17.30/18.30
18.00 ongeveer warm eten
1900 /1930 naar bed

Op chrechedagen slaapt ze niet altijd zoveel als thuis, soms ook nog wel 3 keer. ik laat haar nu altijd slapen tot ze wakker word, vandaar de uitlopende tijden. Dan is ze veel vrolijker dan dat ik haar stipt half een wakker maak voor haar broodje.

Maaike
 
Hallo

Mijn zoontje is nu ruim 11 weken, en heeft het volgende schema

07.30 fles na de fles weer slapen tot 09.30
11.30 fles na de fles naar bed tot 15.00/15.30
15.30/15.45 fles
17.15 een hazeslaapje van 15min in de box
18.00 in bad
19.00 flesje naar het flesje naar bed
22.00 laatste fles

Slaapt vervolgens het klokje rond tot 07.30 tot mama hem wakker maakt.
Even een vraagje ik heb bij niemand anders gelezen dat de kleine naar de eerste fles weer terug  gaat in bed, dit kun je  zeker tot een maand of 7/8 wel doen. Al mijn   vrienden en kenissen deden dit en het bevalt ons prima.
Ook erg handig voor de moeders waarvan het kindje nog niet door slaapt. Kun je er namelijk zelf ook nog weer even in ( mits je nog geen andere kinderen hebt)

groet



 
hoi hoi mijn dochter wordt bijna 7 maanden ( 20 april 2005) en die krijgt smorgens rond 8 uur een fles pap en dan gaat ze meestal nog even een uurtje anderhalf terug naar bed   zodat ik op mijn gemak dan mijn oudste (3 jaar oud) kan aankleden dan is de kleine ook weer wakker kan ik haar dan wassen en aankleden en dan lekker een fruithap geven   ze gaat tussen de middag ook nog even naar bed meestal voor 2 uurtjes savonds gaat ze rond 7 uur en slaapt dan de gehele nacht door tot de volgende morgen 8 uur
 
Terug
Bovenaan