slaapschema van bijna 8 maandjes en hoe krijgen jullie je kindjes in slaap

mijn dochtertje slaapt van 12 uur tot ongeveer 14:30 15:00
en savonds krijgt ze haar laatste fles om 20:00 en valt altijd op ons schoot in slaap dus tussen 20:00 en 21:00 gaat ze slapen mijn man vind het niet nodig dat ze in bed ligt te huilen dus houd hij haar bij tot ze slaapt   hoe doen jullie dat?
 
Hoi,  

Wij geven ons dochtertje Carlijne rond kwart voor zeven ('s avonds,dus) een laatste fles in het donker op haar kamertje. Daarna leggen wij haar in bedje. Eigenlijk slaapt ze dan al bijna op de arm als wij haar nog een boertje laten doen. Verder gaat ze om 12:00 uur naar bed. Soms slaapt ze dan pas om 12:30 uur. Meestal tot een uur of twee, half drie. Over dat in slaap vallen bij je man. Tja, daar kan ik helaas niet zoveel over zeggen, wij hebben ons voorgenomen om dat niet te doen. Ze leert van ons om in bedje te in slaap te vallen. Als ze wel bij ons in slaap valt en we leggen haar dan in bedje, dan is ze weer klaarwakker!! Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes.

Groetjes Marielle
 
Hoi,
Wij hebben ons zoontje ook altijd gewoon in bed gelegd zodat hij zelf in slaap kon
vallen (hij is nu 16.5 maand). Dat vinden wij best belangrijk, want anders moet je het
ze ook nog weer afleren. Want ik ben het met je eens dat het supergezellig is zo'n klein
warm lijfje tegen je aan, maar of het het beste is? Ik betwijfel het.
Je kindje moet zelf het ritme vinden in zijn slapen en wakker zijn.
Dat zeg ik verkeerd. Je kindje moet gewoon zelf leren om in slaap te vallen.
Dat ritme kun jij erin brengen als je dat zou willen.
Zelf hebben en hadden we een strak ritme en onze zoon doet het er prima op.
Succes ermee en groetjes Melanie mmv Quinten
 
Onze dochter van 9 weken krijgt om ongeveer 19.00 uur haar laatste borstvoeding. Wij houden haar ook bij ons tot ze slaapt. Dat duurt niet zo lang. Slapend leggen wij haar in bed en meestal horen wij haar niet meer tot de volgende ochtend. Ik heb ook gehoord dat je haar beter wakker in bed kan leggen, maar dan gaat ze niet slapen. Bij ons werkt dit het beste.

groetjes Laura
 
Ik zou gewoon doen zoals jij het prettig vind. Ik heb mijn dochter (bijna 11 maanden) ook altijd bij mij in slaap laten vallen. Na commentaar van de omgeving heb ik toen geprobeerd om haar in bedje te laten inslapen. Wat een drama! Volkomen overstuur raakte ze. Ik geef haar nu een flesje in de kamer, als ze al helemaal klaar is. (heb geen fijne stoel in haar kamertje) Licht gedempt en geen geluid. Ze is al helemaal gewend aan dit ritueel en weet inmiddels dat de volgende stap slapen is. Soms valt ze op mijn arm in slaap, maar sinds ongeveer twee maanden kan ik haar ook gewoon wakker wegleggen. Ze sputtert soms wel een beetje tegen, maar als ik de deur achter me dicht heb gedaan hoor ik haar al niet meer. Ik denk dat ze het zelf aangeeft wanneer ze zich veilig genoeg voelt om alleen te gaan slapen. Ik ben in ieder geval blij dat ik me, op die ene keer na, niets van het commentaar heb aangetrokken. Probeer het es een keertje uit en gaat het niet, doe je het toch lekker zoals je nu doet. Als dat voor jullie allemaal het fijnste is, lekker ervan genieten hoor!
 
Terug
Bovenaan