<p>Hoi! Ik ben heel benieuwd hoe jullie baby’s slapen. Overdag en s’nachts. En hebben jullie een “opgelegd” schema dat je strikt volgt of laat je het van de dag en van je kindje afhangen? </p><p>Hier bij ons (10 weken):</p><p>Ik sta met hem op rond half 8, rond half 9 wil hij dan meestal slapen gedurende ong een uurtje. Daarna even wakker en rond half 12 weer slapen voor ong 2/3 uur (soms wordt hij tussendoor even wakker). De middag is een beetje vaag, hij slaapt een beetje tussendoor. Als we met de auto weggaan in de maxicosi, als ik ga wandelen in de wagen of de draagdoek, maar over het algemeen korte dutjes. En s’avonds tegen half 8 is hij moe en wil hij slapen. Dan slaapt hij tot ongeveer 11 uur of middernacht, en komt nog eens om een uur of 3. Om 4 uur is hij dan weer wakker en wil de dag eigenlijk wel beginnen, maar we rekken het dan tot minstens half 7 (op ons slapen, tussen ons in slapen.. dat wil hij dan nog wel accepteren..).</p><p>het schema overdag vind ik prima. S’nachts zou het wel fijn zijn als hij van 3 tot 7 bijv nog zou willen slapen. Ik heb niks opgelegd en echt hem gevolgd bij het maken van dit schema dus het kan ook heel snel weer veranderen als ik zie dat hij ergens anders behoefte aan heeft, ik zie het inmiddels goed als hij moe is. </p>