Slaapschema

Hoe laat gaan jullie babý's overdag slapen? Is het op vaste tijden? Want nu zit mijn Duncan op 3 flessen een fruithapje en een groentehap en op de een of andere manier valt hij steeds in slaap net voor het eten, als hij het misschien nog een half uurtje had volgehouden dan was het etenstijd geweest en dan kon hij rustig gaan slapen. Hierdoor wordt hij na een half uurtje wakker van de honger en gaat daarna niet meer slapen. En bij de volgende voeding krijgen we hetzelfde liedje.

Gr. Desi mv Duncan
 
hallo desi,

mijn zoontje van 5 maanden wordt .s ochtends tussen 6 a 7 uur wakker dan komt hij in het grote bed dan spelen we of gaat hij dommelen. dan krijgt hij rond een uur of 11 a 12 weer bv en dan gaat hij naar bed en komt dan weer s, middags. hij valt ook weleens in de box in slaap en dan laat ik hem liggen. hij komt vanzelf wanneer hij zin in eten heeft. ik hou mij niet vast aan vaste tijden ik luister naar mijn zoontje wanneer hij wil eten of slapen en dat werkt voor ons het beste. veel succes
 
Hoi Desi,

Misschien kan je dan net voor hij echt moe word zijn eten geven. Dan valt hij met een lekker vol gevoel in slaap en slaapt misschien langer.

groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi Desi
Mijn zoontje wordt meestal rond 6 uur wakker. Normaal gesproken krijgt hij om half 12 brood en dan de fles en dan naar bed. Maar als ik zie dat hij tegen 11 uur moe wordt, dan geef ik hem gewoon dan alvast brood. Dan doe ik hem direct daarna in bedje. Hij slaap dan tenminste goed. Hij is me ook wel eens in slaap gevallen zonder eten en toen werd hij ook na een uurtje weer wakker. Dus vandaar dat ik hem dan gewoon wat eerder eten geef.
Succes met jou zoontje.
Groetjes Renate
 
Hoi Desi,
Het schema van mijn Desi is nu ongeveer zo:
8 uur pap 200 ml met lepel
soms doet ze dan nu een tukje,bij mij in bed,of in de box
11 uur : fruit
12 uur : fles 200 ml
sinds een paar dagen kan ik haar nu in bed leggen en met veel geluk slaapt ze dan 1-1,5 uur,dus zeg maar tot 2 uur ongeveer
rond 15 uur koekje en wat water
16.30 uur: groente,hierna als toetje een klein flesje 120 ml
Soms valt ze nu weer in slaap,of ze ligt lekker te spelen en te gillen in dr eentje
Rond 19 uur in bad,meestal samen met mij,ik doe haar ongeveer 4-5 keer per week in bad
20 uur: papfles 200 ml
20.30 naar bed,met veel geluk slaapt ze dan tot een uur of 7,maar meestal is ze snachts wel een paar keer wakker,dan is ze wel weer in slaap te krijgen met een speentje
Mijn desi slaapt dus niet zoveel overdag, ik probeer nu wel om het ene slaapje van 13 uur vast te houden
Groetjes
 
Terug
Bovenaan