slaapschema

hallo Sandra
hoeveel slaapt je kindje dan?
Op deze leeftijd is je kindje toch ongeveer anderhalf a 2 uur per keer wakker en slaapt dan toch weer een uurtje a 2?
Het is voor mij alweer even geleden maar ik weet dat mijn zoontje wat minder sliep maar dat dit de richtlijn was.Ik heb altijd maar bedacht dat hij net zoveel slaapt dat hij nodig heeft.
Groetjes Jeanette

hoi jeanette,

als ik wacht tot hij moe wordt red hij het niet voor de volgende voeding en dan moet ik hem wakker maken.
ik leg hem standaard na 1.5 uur na zijn voeding op bed en dan huilt ie zichzelf in slaap en uiteindelijk moet ik hem na ong.  2.5 a 3  uur weer wakker makewn voor zijn volgende voeding.

groetjes sandra

Zoals Jeanet al zegt, ieder kind slaapt het aantal uren dat hij nodig heeft. Mijn zoontje is inmiddels 11 maanden en had toen hij jonger was altijd heel weinig slaap nodig. Hij heeft nog nooit langer dan 2,5 uur achter elkaar geslapen overdag. Normaal gesproken sliep hij maximaal een uur, dat is langer geworden naarmate hij ouder werd. Hij sliep met 5 maanden (ongeveer de leeftijd van jouw zoontje nu) op de volgende tijden (heb ik even opgezocht in mijn groeiboek, daar hou ik het altijd bij):

07:00 Wakker
09:00-09:30 Slapen
12:00-13:30 Slapen
16:30-17:00 Slapen
19:00 Naar bed

Zo zie je maar, die van mij sliep maximaal 1,5 uur achtereen en 2 korte slaapjes van 1/2 uur. Verder was hij wakker en niet jengelig, dus ook niet moe!

Wees blij dat je zoontje zo lekker rustig kan slapen, geniet van de tijd dat hij in bed ligt om zelf even bij te tanken. Mijn kleine energievreter slaapt tegenwoordig 2x 1,5 tot 2 uur en dat is een verademing, want hij kan als hij wakker is geen moment stilzitten.

Ik heb me juist altijd veel zorgen gemaakt over het feit dat mijn zoontje zo weinig sliep, ik was bang dat hij te weinig rust kreeg. We legden hem overigens wel veel in zijn bedje zodat hij in een rustige omgeving lag, maar daar ging hij dan liggen spelen en kirren.

Zo zie je maar dat het per kind enorm kan verschillen. Cato

Hoi Sandra,

Wees blij dat hij zo lekker slaapt. Er zijn misschien genoeg mama's die wel met je willen ruilen. Ieder kind heeft verschillende behoeften, dus ook met slaap.

Youri is 7,5 maand en slaapt nog als volgt:

08.00-10.00
11.30-13.00
14.00-16.30
18.00-19.30
20.30-07.00

Dat is dus ongeveer 18 uur op een dag! Er zijn ook el dagen dat hij eens minder slaapt, maar dit is het gemiddelde. En hij is wel eens een kwartiertje tussendoor wakker, maar valt dan gewoon weer in slaap.

Ik laat hem lekker doen, want hij zal het wel nodig hebben. Als hij veel wakker is, wordt hij echt sjacherijnig.

Dus gewoon lekker laten slapen. Hij heeft er dan toch gewoon behoefte aan. Laat anderen maar lekker praten en doe waar jij en je zoontje jullie goed bij voelen!

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan