Slaapschema

Wie van de moeders hier heeft er een suggestie voor een slaapschema? Mijn dochter(3 ½ mnd) slaapt erg onregelmatig en is na iedere voeding nog flink aan het gapen! Ik kan de klok erop gelijk zetten dat ze 2 ½ uur na het begin van de laatste voeding wakker wordt en dan heftig begint te persen en vervolgens alleen nog maar hazeslaapjes doet. Het is verder toch een hele vrolijke meid. Geef me eens advies want ik weet het niet meer!!!
 
2 1/2 uur op is wel heel lang voor een kindje van 3 1/2 maand hoor. Mijn ventje is nu 6 maanden en is nu zo'n 2 1/2 tot 3 uur op en wordt dan moe.
Ik zou eens proberen je dochter bij het 1e signaal van moeheid (oogjes wrijven, gapen, druk worden) haar naar bed te brengen. Bij ons heeft dit veel geholpen.

Ik geloof dat hij met 3/4 maanden maximaal 2 uur op was (vanaf het wakker worden van zijn laatste slaapje). Maar ja, voor ieder kindje is het weer anders. Er zijn ook kindjes die gewoon altijd hazeslaapjes doen...

Heb je het boek: 'Wat je baby vertelt' van Tracy Hogg al eens gelezen? Dat gaat over dit soort dingen en ik heb er veel aan gehad!!

Succes!
Groetjes, Cornelie
 
ik heb een zoontje van 4 maanden en in het begin was er ook echt geen sprake van een ritme. soms sliep hij overdag veel en 's avonds weinig en soms was het juist andersom. een vriendin van mij gaf mij toen de tip om het ritme van de creche toe te gaan passen, omdat dat vaak goed zo werken.
sindsdien gaat hij dus van 10.00 uur tot 11.30 uur slapen en van 13.30 uur tot 15.30 uur. je moet haar dan wel wakker maken. daar had ik in het begin erg veel moeite mee, maar anders slapen ze gewoon teveel overdag. vervolgens gaat hij om 20.00 uur in bad en om 20.30 uur ligt hij te slapen. om 23.30 uur nog even zijn laatste fles en dan weer verder slapen

het werkt bij ons erg goed.
succes!!!
 
Mijn dochtertje Lara van 13 weken heeft precies hetzelfde gehad. Slecht of niet slapen elke 2 uur willen drinken en erg veel persen. Absoluut geen ritme !!! Voor mij vermoeiend en voor haar nog vermoeiender. Zij wilde teveel zien en werd steeds onrustiger. Totdat de arts van het consultatie bureau zei dat we eens moesten proberen in te bakeren. Sindsdien is het een perfect titme. Eten, ongeveer een uurtje spelen en in de box, en dan weer inbakeren en slapen. Dan slaapt ze ongeveer 2 a 3 uurtjes en dan weer..... Het is erg belangrijk dat je consequent bent en blijft. Gewoon laten huilen. Het is even moeilijk maar loont de moeite. Het boek 'regelmaat en ritme'van Ria Blom is erg leerzaam en herkenbaar. Ook kun je op de site www.pacco.nl kijken. Het heeft ons erg geholpen en ik heb weer tijd voor andere dingen.
Heel veel succes, en laat even weten of het helpt.

Groetjes Fenna.
 
Wat ik de tip van de eeuw vind is lavendel........
Olie in de omgeving vh bedje......olie in het badwater.........GEWELDIG !!!
Wat ook helpt is masseren bv met lavendelmassageolie.
Het is alleen de geur , maar werkt uitstekend.
Mijn zoon nu 17 weken slaapt met een zijliggingskussen in bed sinds kort en nu als hij zijn bedje ruikt slaapt hij al.
Misschien ook een idee (kun je huren bij de thuiszorgwinkel ).
Sommige kids huilen eerst en slapen daarna in of slapen worden wakker even huilen en vallen daarna in slaap.
Probeer even te kijken wat jouw kindje doet als je wacht met t uit bed halen.......t is moeilijk om je kind te horen huilen.....
SUCCES en ik hoop dat je wat hebt aan de tips.
 
Terug
Bovenaan