slaapschema

Hoi,

Sinds 3 dagen zit onze dochter van 4,5 maand op 4 flesvoedingen (240cc en de laatste met een paar scheppen Nutrix). Ze drinkt de laatste rond 8 uur en slaapt uiteindelijk ook weer tot 8.
Nu vraag ik mij af, wat haar slaapschema voor overdag zou moeten zijn. Ze krijgt dus om 8.00 uur, 12.00 uur, 16.00 uur en 20.00 uur een fles (over ongeveer 3 weekjes mag ik met een groentehapje beginnen.) Ik vind dat ze weinig slaapt, ongeveer 3 uur in totaal, vaak het langst achter elkaar van 17.00 uur tot 19.00/19.30uur. Dit is volgens mij niet echt handig, want dan is niet moe als ze na de fles van 20.00 uur naar bed moet.

Hoe gaat het bij jullie??

Groetjes Mira
 
Mijn dochter is a.s. vrijdag 5 maanden en ook dit weekend overgegaan op 4 flessen 240 cc. Tussen de flessen door slaapt ze nog wel een uurtje of wat dus overdag ongeveer 6 uur. Voor de laaste fles slaapt ze meestal het langst maar na haar fles hou ik haar een half uurtje op maar daarna leg ik haar toch op bed, ze is wel makkelijk want speelt wat met haar knuffeltjes en af en toe huilt ze wat maar valt toch in slaap. Maar doordat ze nog best veel slaapt is het moeilijk om haar fruit en groentehapje tussendoor te geven, meestal moet ik haar d'r wakker voor maken, is ook niet altijd handig. Ik denk dat de kleine zelf hun ritme aangeven, misschien heeft ze niet veel slaap nodig??

Groetjes Lise
 
Terug
Bovenaan