slaapschema

hallo allemaal,

mijn zoontje is inmiddels 8 weken en slaapt s'nachts goed, dwz hij gaat er om 00:00 in en komt pas om 06:00 krijgt dan voeding en slaapt 2 a 3 uurtjes verder. rond 10:00 uur krijgt hij weer voeding en dan telkens om de 4 uur.
nu wil ik in die 4 uur een ritme krijgen, wat is nu het beste om te volgen en hoe lang daarvan moet mijn kleintje slapen.
dus voeding (20min) daarna knuffelen en spelen en daarna slapen maar hoe lang moet mijn kleintje slapen???

ik hoop graag van jullie antwoorden te krijgen
 
Van een kleintje van 8 weken kun je nog niet echt een ritme verwachten. Je kunt het wel proberen te sturen door een vast ritme aan te houden. Bijv na een voeding een poosje spelen, dan slapen, dan weer een voeding. Maar dit is maar een voorbeeld. Heb wel ervaren dat als je denkt ik heb een ritme dan veranderen ze weer. Geef ze lekker de tijd om te wennen is mijn menign. Maar dat is ieder voor zich en verschilt ook per kind. Die van mij vaarde het beste bij voeden op verzoek, mijn nichtje juist op een vast en duidelijk ritme.

Liefs ciomama

(oh ja, mijn meidje is bijna 2)
 
Hoi Danielle,

Timo is nu 11 weken en wij zitten sinds deze week in het ritme van 00:00uur tot 06:00uur slapen en dan om de 4 à 4,5uur voeding. Timo krijgt 5 flessen van 200cc.
Maar in de tijd ertussen kijk ik per dag. Gisteren bijvoorbeeld is hij van 08:00uur tot 09:00uur wakker geweest en was aan het gapen, dus heb ik hem in bed gelegd en heeft geslapen tot 10:30uur. Vandaag heeft hij vanaf de fles van 06:00uur geslapen tot 09:00uur en is hij tot 11:15uur op geweest en slaapt nu nog steeds.
Ik maak hem echt niet wakker, want hij heeft de slaap dus blijkbaar nodig.
Wij doen Timo altijd 's avonds in bad. Ongeveer een uurtje na de fles, zodat hij dan extra moe is en hij dan doorslaapt tot 00:00uur.
Succes en hopelijk heb je er wat aan. Ik heb in ieder geval geleerd dat wij gewoon lekker doen wat wij denken dat goed is. De ene keer merk je dat het een goede keuze is, de andere keer huilt Timo wat meer en dan is de keuze misschien niet zo slim geweest. Maar het voordeel met deze kleintjes. De volgende dag een nieuwe dag en hebben ze echt geen last meer van een 'onhandige' keuze van de vorige dag.
Groetjes Rianne
 
Hoi Danielle,

Isabella is nu elf weken en heeft ook nog niet echt een ritme. Ook ik probeer een schema overdag te houden maar dit lukt me nog niet echt. Savonds slaapt ze goed. Vaak gaat ze rond acht uur naar bed, krijgt om elf uur nog een fles en slaapt dan zeven uurtjes, vervolgens weer een fles en slaapt dan tot acht uur. Maar overdag zit het ritme er nog niet in en leg ik haar op bedje als ik merk dat ze moe is. Ze zeggen dat het ritme vanzelf komt, maar hoe oud ze daar voor moeten zijn weet ik ook niet.

Groetjes,
Aletta
 
Terug
Bovenaan