Slaapt dreumes téveel

<p>Hoi! </p><p>Een vraag over mijn dreumes; ik heb al tijden het idee dat ze eigenlijk veel te veel slaapt, maar ze heeft het echt nodig. Voorbeeld;</p><p>7u even de fles dan doorslapen tot half 10</p><p>Rond half 12 staat ze bij de deur te huilen omdat ze naar bed wil. Maar dat mag niet van mij. Dan ga ik meestal even wat doen met dr, maar vandaag sliep ze zelfs op de terugweg in de auto na 10min. </p><p>Rond half 2 eindelijk naar bed tot 17u. </p><p>Dan om 18.30u al weer jengelen omdat ze naar bed wil. </p><p>Volgens het consultatiebureau kan een kind niet te veel slapen, maar toch lijkt mij dit erg veel? Ik vind het heerlijk hoor, daar niet van. :) Maar ben soms bang dat er misschien wel wat achter zit. </p><p>Wat denken jullie? </p>
 
Van 13.30 tot 17.00 lijkt me wel erg lang kan je dat niet elke dag of week inkorten? 
Maar hier hetzelfde hoor met mijn zoontje sliep tot 1,5 nog in de ochtend mijn dochter heeft nooit in de ochtend geslapen en ik kon met 4 geen hele dagen naar school omdat ik tussen de middag nog moest slapen elk kind is anders als ze verder goed groeit en zich goed ontwikkeld zou ik me geen zorgen maken zeiden ze toen tegen mij
 
Tja ik vind het behoorlijk veel idd, wow!!! Hoe oud is je kindje? 1.5 ofzo? Os ze nét over op 1 slaapje of al een poosje?
Mijn dochter sliep als dreumes (en nu als peuter nog steeds) van 20.00-6.30/7.00 en dan in de middag van 13.00-15.00 ongeveer. 
Ik werk op een kinderdagverblijf en eigenlijk alle kindjes tussen 15 maanden en 2 jaar zijn in de ochtend tussen 6.00-8.00 wakker (dat verschilt echt per kind) en dan doen ze nog een dutje van 13.00-15.00. 
Het lijkt me idd ook wel heel fijn als ze nog zoveel slaapt hihi. Ben ik ook wel een beetje jaloers op want mijn dochter slaapt soms wat weinig en mijn dagen duren soms heeeeel lang met haar, ik krijg haar ook echt niet eerder dan 19.30/20.00 in slaap helaas... misschien wel als ik het middagdutje zou skippen, maar dat vind ik nog wel heeeeel fijn dus daar ga ik nog maar even mee door..
Of het slecht is/kwaad kan? Geen idee.. als ze verder goed ontwikkelt, niet ellendig of moedeloos of treurig oogt dan lijkt het me wel oke... geniet er dan maar van!!! Gaat ze ook naar de opvang ofzo? En hoe gaat dat daar dan??
 
Tja ik vind het behoorlijk veel idd, wow!!! Hoe oud is je kindje? 1.5 ofzo? Os ze nét over op 1 slaapje of al een poosje?
Mijn dochter sliep als dreumes (en nu als peuter nog steeds) van 20.00-6.30/7.00 en dan in de middag van 13.00-15.00 ongeveer. 
Ik werk op een kinderdagverblijf en eigenlijk alle kindjes tussen 15 maanden en 2 jaar zijn in de ochtend tussen 6.00-8.00 wakker (dat verschilt echt per kind) en dan doen ze nog een dutje van 13.00-15.00. 
Het lijkt me idd ook wel heel fijn als ze nog zoveel slaapt hihi. Ben ik ook wel een beetje jaloers op want mijn dochter slaapt soms wat weinig en mijn dagen duren soms heeeeel lang met haar, ik krijg haar ook echt niet eerder dan 19.30/20.00 in slaap helaas... misschien wel als ik het middagdutje zou skippen, maar dat vind ik nog wel heeeeel fijn dus daar ga ik nog maar even mee door..
Of het slecht is/kwaad kan? Geen idee.. als ze verder goed ontwikkelt, niet ellendig of moedeloos of treurig oogt dan lijkt het me wel oke... geniet er dan maar van!!! Gaat ze ook naar de opvang ofzo? En hoe gaat dat daar dan??
 
Mijn zoontje van nu 20 maanden slaapt van 7 uur savonds tot 9 uur half 10 in de ochtend.
Ook in de middag slaapt hij vaak nog 2 uur. 
Ieder kind is anders, als ze het nodig hebben, gewoon lekker laten slapen, niks mis mee.
 
Het lijkt alsof ik ons eigen verhaal lees van een 2 maanden geleden. 


Zoon sliep van 19:00 tot 09:30 en dan in de middag van 12:30 tot 16:30. Tussendoor waren we vooral bezig om voldoende voeding binnen te krijgen wat lastig is als je maar zo weinig uren wakker bent. Maar hij had het echt nodig.
Nu sinds een week of 2 (17 maanden) begint het te veranderen. Hij slaapt nu van 19:00 tot 08:30(we maken hem wakker) en dan van 12:30 tot 15:30. 


Het cb gaf bij ons aan dat het vooral belangrijk is om naar het gedrag van je kindje te kijken als het wakker is. Is het allert? Vrolijk? Actief? Dan is veel slapen geen probleem. 
 
Lekker haar eigen ritme laten bepalen met slapen, slaap is nodig voor nieuwe dingen te leren.. alles kost nog veel energie en er is zoveel te ontdekken.
zolang ze snachts geen hinder ondervindt prima! 
 
Terug
Bovenaan