Slaapt hij al door...?! ;@

<p>Even sparren..</p><p>Ik wordt zo moe van de vraag slaapt hij al door constant.</p><p>Zoonlief is nu 3 maanden 2 weken en slaapt snachts niet met een regelmatig patroon.</p><p>Hij slaapt goed zelf in rond 20 a 21 uur en krijgt nog een flesje rond 22.30 . Maar wordt of vanaf een uur of 3 elk half uur wakker en dan krijgt hij een fles rond 4 uur half 5.</p><p>Of hij slaapt in een stuk door tot half 5 /half 6 </p><p>Na zn flesje slaapt hij dan tot ongeveer 8 a 9 uur en begint de dag</p><p>Nu hoor ik steeds heel veel moeders waarbij het kindje al van 23 tot 7 a 8 slaapt. Heerlijk lijkt me maar die van ons doet dat dus niet wat volgt zijn dan van die blikken van goh en echt wat vervelend enzv. En heb je dit en dit en dit al gedaan...</p><p>Ja dat vindt ik ook maar als ik eens lees in de boekjes ed zie ik overal staan dat doorslapen 5 a 6 uur achter elkaar is. En dat doet hij dan weer wel. </p><p>Ik begin nu steeds meer te twijfelen of dit nu normaal is of niet. Door al het commentaar en de verbazing als ze horen dat hij nog steeds niet  (volgens hun) doorslaapt.</p><p>Tuurlijk zou ik ook graag zien dat de vroege ochtend/nachtvoeding eraf kan. Maar kennelijk heeft hij dit nog gewoon nodig en dat is dan ook prima. ( mn wallen iets minder prima haha) </p><p>Zo ik moest even spuien haha.. meer moeders die hier ook zo van balen?</p><p> </p>

Ik vond en vind het een bloed irritante vraag.. hun kind deed dat natuurlijk wel en dan is t abnormaal dat een ander kind dat niet doet..
Ik ben er nooit op in gegaan.. en wat je zegt blijkbaar heeft je kindje t nog nodig. Hij is nog maar 3 maanden oud..

Ik vond en vind het een bloed irritante vraag.. hun kind deed dat natuurlijk wel en dan is t abnormaal dat een ander kind dat niet doet..
Ik ben er nooit op in gegaan.. en wat je zegt blijkbaar heeft je kindje t nog nodig. Hij is nog maar 3 maanden oud..

Onze meid (4 maanden) slaapt sinds een maandje wel door, maar wij voelen ons super gezegend, want alle baby’s in onze omgeving (7 stuks ?) slapen niet door en zijn allemaal ouder. Kortom, het is echt heel normaal als je kindje nog wakker wordt! 

Heel irritant! Wij krijgen die vraag ook constant en dan verbaasd reageren dat hij in de nacht nog 2 keer voeding krijgt. Mijn zoontje is net 2 maanden, dus wel iets jonger, maar de vraag begon al toen hij net 1 maand oud was! 
Meestal leg ik het naast me neer, hij heeft het gewoon nodig en ik doe het graag. Maar vorige week kwamen er mensen met allerlei adviezen en dat ik vast iets verkeerd deed. Dat was nog het ergst. Zij hoeven er toch niet uit in de nacht? Net of zij er last van hadden dat ik er 2x uit ga om MIJN zoon te voeden. 
Ik denk maar zo elk kind is anders en ik denk dat hoe harder je, je kindje in een bepaald ritme wil proppen, hoe harder hij tegen gaat werken. Zolang ik met verlof ben heb ik alle tijd om zijn ritme te volgen en we komen steeds meer in een ritme die voor ons allemaal werkt. Maar inderdaad hier nog een moeder die het een vreselijke irritante vraag vind!

Heel irritant! Wij krijgen die vraag ook constant en dan verbaasd reageren dat hij in de nacht nog 2 keer voeding krijgt. Mijn zoontje is net 2 maanden, dus wel iets jonger, maar de vraag begon al toen hij net 1 maand oud was! 
Meestal leg ik het naast me neer, hij heeft het gewoon nodig en ik doe het graag. Maar vorige week kwamen er mensen met allerlei adviezen en dat ik vast iets verkeerd deed. Dat was nog het ergst. Zij hoeven er toch niet uit in de nacht? Net of zij er last van hebben dat ik er 2x uit ga om MIJN zoon te voeden. 
Ik denk maar zo elk kind is anders en ik denk dat hoe harder je, je kindje in een bepaald ritme wil proppen, hoe harder hij tegen gaat werken. Zolang ik met verlof ben heb ik alle tijd om zijn ritme te volgen en we komen steeds meer in een ritme die voor ons allemaal werkt. Maar inderdaad hier nog een moeder die het een vreselijke irritante vraag vind!

Super irritant! Waarom moet dat het is een baby, dat maagje is nog super klein dat kan allemaal nog niet. 
Onze dochter is morgen 11 weken, wij zijn gezegd dat ze al sinds 3 weken alleen maar tussen 3 en 4 komt en dan maken we haar om 7 uur wakker, omdat ik straks weer aan t werk moet zodat ze nu leert dat de dag dan begint! 
Ze krijgt om 18.00 uur een fles gaat dan naar bed, slaapt keurig rustig zelf in, dan maken we haar om 22.15 wakker voor de fles en ook dan slaapt ze weer heel makkelijk zelf in! 
De nacht doen we op verzoek wat ik zei ergens tussen 3 en 4! De laatste 2 nachten 4.15! En ook dan slaapt ze weer heel makkelijk in! 
Nou ik vind dit echt super knap en perfect! Als jk dan in de nacht haar buikje hoor rommelen dan denk ik je hebt her echt nog nodig! En ik doe t met liefde! 
Je doet niks verkeerd, je kindje gedraagt zich als een echte baby, de nachtvoeding hoort er bij en elk kindje stopt hiermee op zijn of haar eigen tempo! 
Komt vanzelf! Als mensen t mij vragen zeg ik altijd “nee, want de is een baby dat hoeft nog niet”! En ga er verder niet meer op in! 

Het is niet normaal dat een kind al zo snel doorslaapt ;-) wel fijn natuurlijk... 

ik ben 38 en slaap nog steeds niet door ?? 

las laatst een artikel op Kiind. Over doorslapen... 

https://kiind.nl/toe-aan-nachtrust-geef-nachtvoedingen/

Terug
Bovenaan