slaapt hij niet wat weinig overdag?

A

Anoniem

Guest
hoi, ik ben moeder van 2 jongens en mijn jongste is 17 aug. geboren. Hij is dus vrijdag 6 wk oud. Al vanaf zijn geboorte kan hij zo wakker rond kijken. Maar waar ik me over verbaas is dat hij overdag zo weinig slaapt. Mijn oudste van bijna 3 slaapt nog meer!! wel slaapt Jelle vanaf 20.00 uur s'avonds en dan om 23.00 uur slapend een fles geven en hij komt (helaas) s'nachts nog voor een fles (rond 4 uur) en dan leg ik hem meteen terug tot s'morgens half 8 / 8 uur. Wel fijn is dat hij geen speen nodig heeft dus s'avonds en s'nachts hoef ik er niet naar toe. Daar hoor je me dus ook echt niet over klagen maar ik vraag me af; sliepen jullie kindjes veel overdag (rond deze periode??) en heeft er misschien nog iemand tips hoe ik de nachtvoeding kan afbouwen. Helaas kan ik hem niet stilhouden met speen en hij heeft zo'n honger. Of houdt dat ineens vanzelf op en slaapt ie ineens door? Tja, je blijft onzeker ook al is het je 2de kindje.

Groeten van Nicole

Hoi,
De onzekerheid ken ik.
Ben zelf in mei bevallen van ons tweede kindje een dochter.
Zij slaapt 's ochtend vaak nog een uurtje tussen de middag 2 uurtjes en eind van de middag een half uur en gaat vervolgens om 19.00 naar bed. Mag dus niet klagen.
Ons eerste kindje ( een zoontje) sliep overdag als baby zijnde bijna niet. Alleen 's middags 3 uur en dan 's avonds op tijd naar bed.
De kleine geeft vanzelf een keer aan wanneer ze de voeding 's nachts niet meer nodig heeft. Bij ons was het van de een op de andere dag dat ze 's nachts door sliep. Hetzelfde geldt voor de late voeding. Ze geven zelf aan wanneer ze dit niet meer nodig hebben.
Ben zelf met de late voeding vorige week gestopt en gekeken hoe dat ging. Onze dochter slaapt sinds dien van 19.00 tot 7.00 aan een stuk.
Mijn ervaring is het kind regelt het zelf.

Groetjes

quote: jesjel schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-09-2007 21:28:01'));

hoi, ik ben moeder van 2 jongens en mijn jongste is 17 aug. geboren. Hij is dus vrijdag 6 wk oud. Al vanaf zijn geboorte kan hij zo wakker rond kijken. Maar waar ik me over verbaas is dat hij overdag zo weinig slaapt. Mijn oudste van bijna 3 slaapt nog meer!! wel slaapt Jelle vanaf 20.00 uur s'avonds en dan om 23.00 uur slapend een fles geven en hij komt (helaas) s'nachts nog voor een fles (rond 4 uur) en dan leg ik hem meteen terug tot s'morgens half 8 / 8 uur. Wel fijn is dat hij geen speen nodig heeft dus s'avonds en s'nachts hoef ik er niet naar toe. Daar hoor je me dus ook echt niet over klagen maar ik vraag me af; sliepen jullie kindjes veel overdag (rond deze periode??) en heeft er misschien nog iemand tips hoe ik de nachtvoeding kan afbouwen. Helaas kan ik hem niet stilhouden met speen en hij heeft zo'n honger. Of houdt dat ineens vanzelf op en slaapt ie ineens door? Tja, je blijft onzeker ook al is het je 2de kindje.

Groeten van Nicole

hoi hoi

mijn kleine uk(nu alweer 4,5 maand!) is ook zo'n wakker kind overdag. Op dag 1 keek hij al superhelder uit zn ogen en zei mijn moeder al 'dat is een pittig ding,daar krijg je je handen vol aan' en dat klopt ook.
Hij was al heel gauw tussen elke voeding 1,5 uur wakker en nu slaapt ze zelfs nog maar 3 keer een half uur/uur op een dag.
Sávonds gaat ze om 8 uur naar bed, krijgt dan om 10 uur slaperig een fles en slaapt weer door tot 8.30. Dus de nachten zijn geen probleem,maar overdag...pffff

wat wel helpt heb ik gemerkt is echt een duidelijke regelmaat....dus..fles...kunuffelen...spelen tot gapen/jengelen en dan op bed

groetjes marjolein(mv lianne 13-05)

oeps....heb ik hij opgeschreven ipv zij....
hihi..ik heb toch echt een dochter gekregen!

Terug
Bovenaan