Slaapt onze zoon bijna 11 maanden veel?

<p>onze zijn is bijna 11 maanden. Na mijn idee slaapt hij best veel zeker als ik hem niet wakker maak. Hij is meestal rond 6.30 wakker. </p><p>Om 09.30 gaat hij naar bed en om 11.00 maak ik hem wakker. Anders blijft hij door slapen.</p><p>Om 14.00 middagdutje en om 16.00 weer wakker maken. Slaapt dan soms ook nog eens erg vast. </p><p>Sinds een paar dagen leggen we hem 's avonds rond 19.30 a 19.45 op bed omdat hij anders een drama  er van maakt. </p><p>Hij beweegt wel veel meer. Hij schuift nu veel op zijn buik de kamer rond. Dus snap dat hij wel moe is. </p><p>Is dit normaal dat hij nog veel slaap nodig heeft. </p><p> </p>

Valt mee hoor. Mijn dochter van 13 maanden slaapt van 20.00-6.30 en van 9.30-11.00 en van 14.30-15.45.
Op de leeftijd van 11 maanden sliep ze ongeveer hetzelfde als jouw kindje en dat is heel normaal! Ik werk op een kinderdagverblijf en de tijden die je benoemt zijn prima!

Waarom maak je hem eigenlijk wakker? Wat doet hij als je hem zelf zijn ritme laat bepalen?
Zo te lezen kan hij nog meer slaap gebruiken. Is alleen maar goed toch?

Fijn te lezen dat het normaal is. Dat ze bij jullie ook zo veel slapen/sliepen.
@amoebe dit doen we omdat we anders dachten dat alles zo later werd. Sinds een paar dagen ligt hij om 16uur echt vast te slapen. Deed hij eerst niet als ik naar boven kwam werd hij dan gelijk wakker. Zaterdag waren we wel later toen sliep hij tot tegen half 5. En werd hij zelf wakker.. maar toen ging hij tegen 20uur weer naar bed en werd hij opeens om 8uur wakker. En wilde zijn ochtend slaap niet meer doen. En ging toen om half 1 naar bed tot 16.00. En vanmorgen weer gewoon om 6.30 wakker. Dus ja weet ook niet goed wat wijs is. Probeer vanmiddag hem tot hij wakker word te laten slapen kijken wat hij doet.?

Mijn dochtertje van 11.5 maand slaapt ook zoiets..
Ze slaapt van 19.00-7.00 uur. Dan vaak van 09.00-11.00u en van 14.00/14.30-16.00u. En gaat dan dus om 19.00u ook weer naar bed. Ik zei vanochtend toevallig nog tegen mijn moeder dat ik vond dat ze best veel sliep haha.. maar ze beweegt ook mega veel en is heel druk de hele dag dus ze zal het wel nodig hebben?

Terug
Bovenaan