slaapt slecht tandjes?

<p>Hoi,</p><p> </p><p>mijn baby slaapt enorm slecht 4 maandjes oud. Komt dat door zijn tandjes die doorkomen? hij had eerder een goede ritme.</p><p> </p><p>groetjes,</p>

Slaapt hij alleen slecht of is hij ook overdag minder gezellig? Rond die leeftijd is er volgens mij weer een sprong en ook kunnen ze last krijgen van slaapregressie. Allebei niet fijn, maar het blijven gelukkig fases. Als hij ook overal op wil kauwen dan zouden het ook tandjes kunnen zijn. Je zou eens met je vinger kunnen voelen of kijken of je al iets ziet onder het tandvlees. In dat geval zou je hem een zetpil kunnen geven voor het slapen. 

[quote quote=10303450]Slaapt hij alleen slecht of is hij ook overdag minder gezellig? Rond die leeftijd is er volgens mij weer een sprong en ook kunnen ze last krijgen van slaapregressie. Allebei niet fijn, maar het blijven gelukkig fases. Als hij ook overal op wil kauwen dan zouden het ook tandjes kunnen zijn. Je zou eens met je vinger kunnen voelen of kijken of je al iets ziet onder het tandvlees. In dat geval zou je hem een zetpil kunnen geven voor het slapen.[/quote]
dankjewel voor je reactie, hij sabbelt idd erg veel op zijn handjes, maar is wel actief. Hij begint te schreeuwen als ik hem naar bed breng en slaapt dus ook niet makkelijk.. geen ochtend slaapje meer maar ook geen middag slaapje. ben al een week bezig om hem weer in zijn ritme te brengen, maar hij blijft erg actief. ookal geeft die zijn signalen aan. Hij brabbelt ook veel naast de handjes die niet uit zijn mond komen. sommige avonden kon hij er volgens mij niet meer tegen geen slaap, sabbelen, spugen dus had hem toen een zetpil gegeven en toen sliep die mooi door. oja en daar naast heeft die dus ook last van een verstopt neusje. neuspray gebruik ik nu zo'n 3a 4 dagen en het is al wat beter. ook samen gedoucht om even het stoom gevoel te geven. maar tot 20.00 is die helaas wakker... en dat vindt ik wel erg lang.. als die eenmaal slaapt tussendoor is dat echt maar een kwartier ofso. en ik denk niet dat dat genoeg is... tips zijn altijd welkom.

Hier exact hetzelfde gehad rond de 4 maanden...je denkt eindelijk je ritme te hebben en dan pats boem is het hel! Wij hadden ook de hoop dat het tandjes waren,...maar nu 6,5 maand nog niks te zien! ;) 
Natuurlijk kan het wel, maar hier was echt een combinatie sprongetje (voor zover je er in gelooft) en slaapregressie. Gelukkig komt ook dat weer goed. Ik vond het alleen wel heel heftig die weken! 

[quote quote=10303529]Hier exact hetzelfde gehad rond de 4 maanden…je denkt eindelijk je ritme te hebben en dan pats boem is het hel! Wij hadden ook de hoop dat het tandjes waren,…maar nu 6,5 maand nog niks te zien! ? Natuurlijk kan het wel, maar hier was echt een combinatie sprongetje (voor zover je er in gelooft) en slaapregressie. Gelukkig komt ook dat weer goed. Ik vond het alleen wel heel heftig die weken![/quote]
ja precies, ik was zo blij dat die zijn ritme te pakken had, maar helaasss.. hmm ik voel al wel 2 tandjes naar mijn weten. hoe snel komen ze eigenlijk door? enig idee?

[quote quote=10303754] ja precies, ik was zo blij dat die zijn ritme te pakken had, maar helaasss.. hmm ik voel al wel 2 tandjes naar mijn weten. hoe snel komen ze eigenlijk door? enig idee?[/quote]
Dat verschilt per baby. Je kan het tandvlees masseren door er zachtjes met een tandenborstel over heen te gaan. Dat kan ook helpen tegen eventuele pijn. En een verkoelende bijtring geven. De meeste last hebben ze van het doorkomen door het tandvlees. 
Een zetpil geven kan geen kwaad hoor, als hij daardoor beter slaapt, gewoon geven. Het wordt niet aangeraden maar ik gaf soms meerdere dagen achter elkaar savonds een zetpil zodat ze lekker kon slapen. 

Terug
Bovenaan