Slaapt slecht

<p>Hoi,</p><p>Mijn baby is vanaf zijn geboorte een slechte slaper overdag. Nu (4 maanden) slaapt hij 45 min. En wordt dan wakker. Ik probeer hem in bed te laten liggen. Hij wordt huilend wakker maar wel met zijn ogen dicht en als ik zijn speen geef is hij gelijk weer rustig en zijn ogen zijn nog dicht. Alleen wordt hij na een paar min weer wakker. Heel soms valt hij in een langere slaap maar meestal niet. Als ik hem eruit haal wil hij wel graag eten maar als ik hem laat liggen en hem pas bij etenstijd eruit haal is het ook goed. Vanaf een uur of 4 slaapt hij wel heel diep en moeten we hem wakker maken voor zijn voeding. Dan houden we ook 3 uur aan. Alleen om 4 uur snachts is hij daardoor uitgeslapen en wil dan spelen. Zijn wakkertijd is soms 1 uur soms langer. Ik zie dus dat hij overdag nog wel wil slapen maar niet kan om vervolgens aan het eind van de middag zo moe te zijn dat hij zijn nacht al in gaat. Wie herkent dit en hoe gaan jullie hier mee om? Doordat hij nu snachts slecht slaapt begin ik een beetje oververmoeid te raken.. </p>

Ik denk niet dat dat heel erg is voor kindjes van die leeftijd om kortere tijden te slapen en zou hem overdag gewoon op bed leggen wanneer hij aangeeft moe te zijn.Ik zou hem snachts ook niet wakker maken voor de fles maar meer voeden op verzoek.

Ik maak hem snachts niet wakker maar savonds wel. Ligt eraan hoe laat maar meestal krijgt hij om 8 a 9 uur zijn laatste voeding. Ik vind vanaf 6 a 7 uur savonds wel vroeg om hem dan op verzoek te laten komen want dan komt hij snachts weer heel vroeg. En dan begint zijn 'nacht' helemaal vroeg. Ik vind het niet erg dat hij overdag niet veel slaapt maar wel dat hij vanaf 4 uur snachts niet meer wil slapen. Dat is echt te vroeg om op te staan..

Misschien kan je de laatste fles wat later geven? Onze kleine is als we de laatste fles om 21 uur geven ook rond 4/5 klaar wakker en wil de "dag" beginnen. Nu we de laatste fles om 23 uur geven is het rond 6/7. Dat lijkt er al wat meer op. Ook geven wij de laatste fles(van 23 uur) een grotere. Zo blijft hij wat langer slapen(vaak 5/5,5 uur) en komt dan rond 3/4 in de nacht en krijgt dan met een gewone fles en slaapt dan nog ongeveer 3 uurtjes. We bakenen hem wel in.Onze kleine is nu 9 weken oud en slaapt overdag ook niet heel veel. Alleen als we wandelen buiten of in de draagdoek. In bed of box gaat nog moeizaam. Overdag bakenen we hem niet in, om zo er niet teveel aan te wennen. 

Terug
Bovenaan