slaapt wel goed in, maar komt halverwege de nacht in bed

Mijn zoontje van 2,5 is altijd al een slechte slaper geweest, nu heeft hij af en toe een paar nachten dat hij doorslaapt en soms is het helemaal mis. Hij slaapt meestal redelijk goed in rond 8 uur 's avonds maar dan in de nacht wordt hij wakker en wil niet meer in zijn eigen bed slapen. Het breekt me nu echt wel een beetje op na 3,5 jaar onderbroken nachten slaap (de oudste sliep ook het 1ste jaar niet echt door). Ik heb zijn bedje al verplaatst, hem verteld dat hij echt in zijn eigen bedje moet slapen, van alles al geprobeerd. Hij slikt ook kindival om in te slapen maar hij houdt de nacht niet vol. Hij slaapt samen met de oudste op 1 kamer, dat helpt al iets. 2 dagen geleden wou hij met zijn spulletjes bij zijn broertje in bed kruipen.
Ik vind dat ergens wel een beetje vreemd, hij lijkt bang om alleen te zijn. Hij gaat sinds kort naar de PSZ en is vrij onzeker en houdt weer vaak mijn hand vast. Hij hoeft niet echt te huilen als ik hem breng en haal maar toch merk je dat er iets aan de hand is. Maar goed, dat spoken 's nachts begint ons wel een beetje op te breken. Hij slaapt dan toch bij ons in bed, de tweede helft van de nacht en zo hebben we dan toch allemaal slaap. Ik twijfel alleen of dat wel goed is en dat hij hopelijk het vanzelf weer recht trekt na een tijdje en weer in zijn eigen bedje slaapt?? Iemand ervaringen of tips??

Groetjes, Carianne: moeder van Henri (3,5) en Mika (2,5).
 
Terug
Bovenaan