slaapt zo veel

Hi,

Misschien heel normaal, maar wilde het jullie toch voorleggen. Mijn
dochter van 10 weken slaapt zoveel. Ze krijgt flesvoeding (180cc). En
na elke voeding speelt ze even, lacht ze en daarna begint ze te gapen
en leg ik haar op bed. Dan slaapt ze als een roosje. Bijvoorbeeld s'
avonds van 8 uur tot 12 uur, dan om 12 uur laatste fles en slaapt ze
weer tot 8 uur. Dan van 9 uur tot uur of 10, dan van half 1 tot half 3
en dan van half 6 tot half 8. En dat elke dag. Ze huilt misschien
bijelkaar 1 uur per dag. Ze komt erg tevreden over. Is het dan gewoon
allemaal goed zo?

Fanny

HOi Fanny,
ik heb even geteld en inclusief de voedingen is ze ongeveer 8 uur per dag wakker. Dat lijkt mij prima. Als ze gewoon alert en actief is terwijl ze wakker is, dan is het goed.
Lekker er van genieten dat je zo'n tevreden kindjes hebt.
Quinn is ongeveer 9 uur per dag wakker en huilt ook niet veel. Misschien ook een uurtje per dag alles   opgeteld. En zolang hij het goed doet, vind ik het prima en maak ik me geen zorgen.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Hoi,

Goh, wat klinkt dat als een waanzinnig tevreden baby!! Ik zou ervan genieten, op deze manier kom je zelf aan je rust toe, lijkt me. Het kan ook heel anders, er zijn ouders genoeg die met een huilende baby uren moeten wiegen, lopen etc...
Christian is ook erg tevreden, maar wel meer wakker (10-12 uur per dag), hij slaapt regelmatig niet tussen voedingen door. Hij ligt dus bijna de hele dag in de box of kinderwagen. Is wel gezellig, maar hij zo af en toe vermaakt worden, dus ben regelmatig op en neer aan het lopen voor speentje, aai over zijn bol, even op de arm. Maar ik denk dat ik gewoon een heel wakker, nieuwsgierig kindje heb.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17-02-2007)

hoi
boas slaapt nog wel meer!hij is wel iets jonger,7 weken.
smorgens rond half 8 krijgt hij de eerste fles en als ik nergens heen hoef stop ik hem en mezelf nog een keer terug in bed.ik sta dan rond half 10 op,rustig douchen en aankleden,flesjes uitkoken,voeding maken en rond 10 uur/half 11 word boas weer wakker en kleed ik hem aan en krijgt hij de fles.dan is hij soms even wakker,maar vaak valt hij in de kinderwagen meteen weer in slaap tot de volgende fles.na die fles leg ik hem meestal in zn bedje en daar gaat hij weer lekker verder snurken,tot het eind van de middag.weer een flesje en weer verder slapen in de kinderwagen.rond 18 uur is hij wel wakker.dan speel en knuffel ik wat met hem,om 19 uur gaat hij in bad en dan zit hij op schoot tot goede tijden,dan slaapt hij tot ongeveer half 10,dan krijgt hij weer een fles en dan weer naar bed.dan komt hij snachts om 3 uur/half 4 nog een keer en dan rond 7 uur begint hij te babbelen in bed.om half 8 krijgt hij de eerste fles dan weer.
groetjes kari

Hoi Fanny,

Mijn meisje is 10 weken en slaapt ook veel. 's morgens komt ze om ongeveer 7.00 en is dan rond 8.00 al weer moe. Ik leg haar dan in haar bedje, en ze komt dan weer voor de volgende voeding (fles). Zo gaat dat meestal na elke voeding. Soms is ze iets langer wakker. Als ik haar  te lang  op hou dan wordt ze jengelig en gaat ze niet meer slapen. Eerst dacht ik dat haar misschien te kort deed door haar te snel in bed te leggen. Maar nu weet ik dat ze het gewoon nodig heeft, anders gaat ze niet slapen, toch?

groetjes Sonja mama van Evi (6-1)

Hoi. Teun slaapt ook na zijn voeding. Buikje rond en dan lekker slapen. Hoelang is altijd verschillend,wil ik nog naar de winkel slaapt hij tot zijn volgende voeding zodat ik (als hij nog niet in de kinderwagen ligt) hem niet wakker wil maken. Lekker laten slapen hoor!
Hij geeft zelf wel aan wat hij nodig heeft,de ene heeft meer slaap nodig dan de ander.
Groetjes Mikkie.

bedankt voor al jullie reacties. Fijn om te lezen dat het heel normaal
is. Idd dacht ik ook soms tekort te doen omdat ik ze dan weer op bed
ligt. Maar ze zal het idd nodig hebben. Overigens als ze wakker is is
ze ook goed wakker en kraait en kletst ze heel wat af.

Bedankt he......

Fanny

Terug
Bovenaan