Slaaptekort

Hoi allemaal, heb laatst al een soort gelijk topic geschreven. Helaas geen reactie. Ben redelijk vermoeid van de afgelopen dagen/weken. Ik vraag me af of iemand dit herkent? Mn dochtertje van 4,5 maand word elke nacht vaak wakker. Vannacht wel 12x dan geef ik het fiepje en zoals gisteren moest ik dus wel soms na een halfuur terug en dat steeds.. ze krijgt 5 voedingen 180/6 kleine fruit en groentehapjes. Heb niet het idee dat het honger is. De laatste fles om 2300u drinkt ze half slapend en kan haar dan zo weer terugleggen.. maar gisteren begon het dan al vanaf 1 u snachts fiepje terug slapen toen weer om 03.00 en zo maar door tot een uur of 8. Ben redelijk moe aan het worden en vind het zo raar want t is wel weer ‘goed’ zodra ze de speen heeft... helaas kan ze deze ook nog niet zelf pakken.. wie herkent dit en heeft toevallig wat tips? Ze sliep eerst door vanaf dag 5 tm maand 4 ongeveer. Alvast bedankt gr.

Hoi hoi,

heb je al geprobeerd haar even te laten huilen. 
Kan me voorstellen dat dat lastig is maar als je in het weekend er mee begint kan je het afwisselen met je partner. Ik heb dit nu bij mijn dochter gedaan die weer savonds ook telkens wakker alleen wanneer ik er naast lag sliep ze door. Maar nu het telkens geprobeerd te hebben werd het huilen/jammeren al minder en slaapt ze nu wel door op 1 Voedings snachts na. 
Lastig he succes er iig mee. 

Hey, ik weet niet of je bedoelt dat ze nog te jong is om haar speen weer te vinden of dat ze hem zelf nig niet kan in doen. In het eerste geval las ik laatst de geweldige tip om er gewoon letterlijk tien in haar bed rond haar hoofd neer te leggen. Dan krijgt ze er altijd wel 1 te pakken snachts. In het tweede geval is er weinig meer wat je kan doen dan het uitzitten. 
Om het dan iets dragelijker te maken voor jou de komende tijd zou ik zeggen om haar gewoon in een co-sleeper tegen jullie bed aan te laten slapen. Dan is het telkens maar een paar seconden en kun je zelf binnen een minuut ook weer verder slapen waardoor je er qua rust praktisch niks van merkt. Tegen de tijd dat deze fase voorbij is gewoon weer oefenen met eigen bedje en/of kamer. 

@HappyS; dankje voor reactie. Ja heb ik een keer geprobeerd en dat gaat over op krijsen.. lijkt gewoon echt het enige middel te zijn wat haar weer laat ‘stoppen met huilen en verderslapen’ en de ene nacht is het rumoeriger dan de andere.. soms hoef ik er 2 x uit en dan ben ik al ‘blij’ en soms dus wel 12 x. Das wel slopend. Ze is nogal een pittige tante die echt gaat krijsen dus dat laten huilen heeft bij haar weinig zin... heb dit probleem ook gehad de eerste 3 maanden toen ze overdag niet in bed wou slapen neerleggen en krijsen en ineens lukte het wel..   

@HappyS; dankje voor reactie. Ja heb ik een keer geprobeerd en dat gaat over op krijsen.. lijkt gewoon echt het enige middel te zijn wat haar weer laat ‘stoppen met huilen en verderslapen’ en de ene nacht is het rumoeriger dan de andere.. soms hoef ik er 2 x uit en dan ben ik al ‘blij’ en soms dus wel 12 x. Das wel slopend. Ze is nogal een pittige tante die echt gaat krijsen dus dat laten huilen heeft bij haar weinig zin... heb dit probleem ook gehad de eerste 3 maanden toen ze overdag niet in bed wou slapen neerleggen en krijsen en ineens lukte het wel..   

@wendypar, thnx voor de reactie. Ja ze is nog te jong
om een fiep zelf te pakken en in dr mond te doen. Pakken en grijpen kan ze wel al een beetje maar nog niet echt bewust. En idd ben bang dat ik de tijd uit moet zitten. Dat van die cosleeper heb ik ook aan gedacht idd.. maar om dan weer het aanleren bij ons op de kamer zag ik ook nie zo zitten nadat ik zo blij was dat ze eindelijk in dr eigen bedje ging slapen. Volgensmij is dit ook gewoon een nadeel van een speen ?

Heel herkenbaar de tut.. ik moet hem ook nog steeds aangeven (5.5mnd). Ze kan hem zelf al wel aardig bedienen, maar met regelmaat te enthousiast hihi dus dan valt ie en dan schiet mevrouw meteen in krijsmodus ? laten huilen is hier ook geen optie want dan  ben je langer bezig. Nu ene keer 100x uit bed soms 2x. Gewoon uitzitten ben ik bang. Mijn man en ik doen nu vaak in het weekend dat ik snachts spook en rond 8 u gaat hij met haar eruit en dan tank ik weer bij tot 12u. Ongezellig maar gelukkig tijdelijk hihi

Hi,
mijn dochter van 4,5 maand precies hetzelfde. Zo rond 02.00 begint het en kunnen we steeds teruglopen voor de speen. Eerst sliep ze gewoon door zonder wakker te worden. Het is geen honger bij haar. Mijn dochter ging normaal rond 17.00 naar bed en sliep ze zo makkelijk tot 22.00/23.00 aan een stuk. Nou hebben we haar gisteravond rond 19.30 wakker gemaakt en bij ons gehouden. We moesten er nog 3 x uit vannacht ipv soms 8 x en ze heeft tot 06.15 geslapen ipv tot 05.00 
kan het zijn dat je dochter al wat uren slaap erop heeft zitten en niet moe genoeg is om echt achter elkaar door te slapen?
Ik snap je helemaal het is heel vermoeiend

Terug
Bovenaan