Slaaptekort

<p>Al veel meegelezen op dit forum maar nu eens een vraag waar ik het ultieme antwoord helaas nog niet op heb gevonden.</p><p>Als moeder van 2 dochters (2 jaar en 8 maanden) worstel ik nogal met mijn slaap. Van nature kan ik al slecht tegen weinig slapen, maar sinds de geboorte van onze jongste is het een persoonlijke "hel". De jonge dame slaapt vanaf geboorte eigenlijk al slecht. Ook nu meld ze zich 's nachts nog regelmatig. Soms helpt speentje, andere keren half uur wiegen en weer een andere keer eindigt ze bij ons in bed. We willen haar niet te lang laten huilen om te voorkomen dat oudste wakker wordt</p><p>Mijn man kan beter tegen slaaptekort en is vooral s nachts in de weer. Toch wordt ik wakker van huiltje van de jonge dame of het feit dat manlief uit of in bed gaat. Ik heb inmiddels zelfs oordopjes in s nachts maar wordt toch nog wakker. Ik wil nachtrust, mijn man gunt me dat, maar hoe krijg ik het!?</p><p>Iemand tips?</p>

Oei moeilijk.. ikzelf word ook bij elk kreetje wakker ? ik ben bang dat je out of the box moet gaan denken.. misschien 1xper week op zolder/beneden slapen met de deuren dicht? Of uit logeren? Zorg in ieder geval dat jullie omstebeurt elkaar ontzien! Want ookal is je man een nachtdier ook hij heeft zn rust nodig. Wij laten elkaar omstebeurt uitslapen in het weekend, ik om het weekend 1 of beide dagen (ik werk om het weekend avonddiensten dus slaap geregeld maar 3 tot 5 uur dagen achter elkaar) als ik zelf vrij ben laat ik mijn man weer uitslapen. Als ik wakker word van de kleine vlucht ik nog weleens naar de zolder ?

Dank voor je reactie. Helaas wonen we niet heel ruim dus ook in de woonkamer of op zolder hoor ik onze meiden. De schuur zou een optie zijn, maar vind dat wel een stap hoor.
De dames slapen wel eens bij opa en oma en uiteraard pakken we dan zoveel mogelijk rust. Afgelopen tijd heeft me echter zoveel energie gekost dat 1 of 2 nachten bijtanken niet helpen helaas.
Ik hoop op snel betere tijden, maar weet ook dat de oudste met warm weer onrustig slaapt dus komende nachten .....

Ik kan ook erg slecht tegen slaapgebrek en mijn kindje van 14 maanden komt meestal 1-2 keer per nacht en wordt vrolijk om 6 uur wakker.. (Ben nu 29 weken zwanger) Ik ga dan ook maar zo vroeg mogelijk naar bed en probeer op die manier toch genoeg slaap te krijgen...
Denk dat er niks anders opzit dan de hel uitzitten en wachten op betere tijden ;)
Wens je er ook veel sterkte en succes mee, hoop dat  het snel beter gaat!

Terug
Bovenaan