Slaaptijden van baby's van 4 maanden

hallo allemaal,

Mijn dochter slaapt van 21:00 tot 9:00/ 10:00 s' ochtends.
Wel heb ik gemerkt als ik mijn dochter bijv. 1 dag geen potjesvoeding geef of dat ik aan haar om 19.30 de laatste voeding geef, dat ze dan tot 6 uur slaapt.
 Wel geef ik haar iedere dag minimaal 4 voedingen maximaal (soms 5 als ze heel hongerig is maar dan niet de hele fles) van 180 cc.
 Is dat wel normaal dat een baby van 4 maanden zo lang doorslaapt ?
Wie herkent dit?

Groetjs van DEXEN
 
Hoi

Slaapt je dochtertje overdag helemaal niet?? Ik heb een zoontje van 4 maanden en hij slaapt overdag altijd nog zo'n 2 uur tussen elke voeding door. Hij is maximaal 1,5 uur wakker.
Als je merkt dat je dochtertje als ze minder eet wel eerder wakker wordt, dan heeft ze dus blijkbaar echt genoeg voeding en kan ze lekker lang slapen. Ik zou me er alsik jou was geen zorgen om maken. Mijn zoontje krijgt nog 5 flessen melk (geen hapjes) en hij krijgt zn laatste om 21.30. Maar als ik hem 's morgens uit zn bedje haal om ong 8.00 heeft hij ook nog geen honger ofzo. Hij is dan alleen wakker. Maar hij zou ook veel langer zonder eten kunnen.

Misschien kan je haar gewoon wat eerder wakker maken? Om 8.00 ofzo?

Succes!
Caroline
 
Goh, wat heerlijk lijkt me dat zeg. Heb je zelf ook flink wat nachtrust. Annique is nu 4,5 maand, krijgt nog 5 voedingen, 3x 165 cc en 2x 200 cc + pap. De laatste voeding krijgt ze om 23.00 uur en daarna komt ze meestal om 05.00 uur () voor de volgende fles. Daarna slaapt ze wel weer gauw in en is dan meestal rond 9.00 uur wakker en rond 10.00 uur volgende fles. Zij slaapt ook goed 's avonds van ongeveer 19.00 tot 22.30 dus ze slaapt op zich wel veel maar overdag is ze bijna de hele tijd wakker, es een keer een uurtje tussendoor slapen maar verder actief en wakker!!! Op zich wel heerlijk dus en ook goed ritme, maar wat lijkt het meer heerlijk als ze die voeding van 05.00 uur eens wat op gaat schuiven of nog beter laat vervallen.

Enne.. zou me geen zorgen maken, als het goed gaat en ze groeit goed, geniet er maar lekker van, het kan ook anders.

Liefs,
Joan
 
Hoi,

Mijn dochter slaapt van ongeveer 22.00 uur tot 7.00 uur, krijgt dan een fles van 180cc. Hierna slaapt ze tot ongeveer 9.30. Krijgt dan om 12.00 uur weer een fles en slaapt hierna tot ongeveer 14.30 uur. Om 17.00 uur krijgt ze weer een fles en wil dan rond 18.00 uur weer naar bed, en dan maak ik haar om 22.00 uur wakker voor de laatste fles. De laatste fles ga ik proberen eerder te geven, rond 8/8.30 uur ofzo en hoop dan dat ze ook doorslaapt tot 7.00 uur. Verder Krijgt ze tussendoor wat fruithap en groenten ( geen hele potjes een paar hapjes).
Gr Jeanette ( mama van vera)
 
Terug
Bovenaan